MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoport Gyakornokok

Bíró Barbara

Harmadéves Pedagógia alapszakos hallgató. 2019-ban érettségiztem a nagyváradi tanítóképző főgimnáziumban, majd 2020 szeptemberében kezdtem el tanulmányaimat a Debreceni Egyetemen. Az elmúlt években egyre jobban kezdett foglalkoztatni az alternatív pedagógia világa, ezért kutatásom témájául egy Romániában ismert alternatív oktatási forma, a Step by Step, tanulmányozását választottam, melynek egyik kedvelt eszköze a Mesélőszék, hídként funkcionálhat a család és az iskola világa között. A Mesélőszék mellett vizsgáltam a szülői bevonódás Epstein-klasszifikáció szerinti dimenzióit s. Céljaim között szerepel a Step by Step népszerűsítése, hogy eszközeit, módszereit minél több gyermek megtapasztalhassa.  

Csák Zsolt

Másodéves Pedagógia BA hallgató. Már az egyetemi tanulmányaim megkezdése előtt is a neveléstudomány és a pszichológia irányába fókuszálódott az érdeklődésem. Ezen belül is leginkább a gender, motiváció és boldogság témakörök, amikben a legszívesebben elmélyülök. A Gyakornoki Programhoz 2023-ban csatlakoztam. Hosszútávú célom, hogy a kutatói szférán belül maradjak. Hiszem, hogy mindenkinek megvan a megfelelő helye az életben és munkámmal ehhez szeretnék hozzájárulni.

Fekete Emese Kincső

A Debreceni Egyetem Angol-Informatika tanárszakos hallgatója. 2022-ben csatlakoztam a CHERD-Hungary Kutatóközpont Oktatáskutató Gyakornoki Programjához. Kutatómentorommal, Dr. Ceglédi Tímeával, közös kutatásom a tanárok szülői bevonódásának támogatásában betöltött szerepét és kifejezetten az erről alkotott véleményüket célozza meg. A CHERD-Hungary Kutatóközpont Gyakornoki Programjának köszönhetően tovább mélyíthetem a tudásomat, nemcsak a kutatások terén, de úgy gondolom, hogy a jövőbeni tanári munkám során is nagyban tudom majd hasznosítani az interjúk és maga a kutatás által elsajátított ismereteket. Remélem, hogy a jövőbeni kutatási eredményeimmel hozzájárulhatok a szülői bevonódás területén történő fejlesztésekhez, és ezáltal segíthetek a diákoknak a jobb oktatási eredmények és életkilátások elérésében.

Horváth Annamária

A Debreceni Egyetem harmadéves angol-biológia tanárszakos hallgatója. A szülői bevonódás fontos aspektus volt a hátrányos helyzetű mentorált tanulókat érintő A Mentorálás Rejtett Értékeinek Feltárása című kutatásunkban. A Tanítsunk Magyarországért Mentorprogramban a Pygmalion-effektus percepcióját vizsgáltuk mentorált
és nem mentorált tanulók körében.

Papp Hunor

5. éves magyar-etika szakos pedagógus hallgató. Képzésem kezdete óta foglalkoztat az alternatív oktatási eszközök működése és hatása. Szeretnék olyan pedagógiai módszereket megismerni, amelyek hosszú távon segíthetik a pedagógusok munkáját és hozzájárulhatnak a tanári hivatás népszerűsítéséhez. Szívesen foglalkozom a mentorálás közoktatásban betöltött szerepének, valamint a modern IKT eszközök iskolai felhasználhatóságának kutatásával. Azt gondolom, hogy a mentorálás kiváló módszere lehet a tudás generációk közötti hiteles közvetítésének, így egyszerre vagyok mentor és mentorált. A Tanítsunk Magyarországért, általános iskolásokat célzó mentorprogram mentoraként arra törekszem, hogy a CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Program mentoráltjaként megszerzett tudást kamatoztathassam.

Puskás Marcell

Harmadéves angol-történelem tanárszakos hallgató vagyok a Debreceni Egyetemen. Egyetemi pályafutásom 2020-ban indult, míg a CHERD-ben végzett gyakornoki munkám kezdete 2022-re tehető. Már az egyetemi pályafutásom kezdete óta érdekelt a kutatás, azonban csak a másodév végére született meg a döntés, hogy mely területet válasszam. A választásom a vallásszociológiára, azon belül is az eltérő felekezeti fenntartású iskolák kutatására esett. Ebben a évben vált teljesen pontossá a témám, mely az eltérő fenntartású iskolák intézményi kultúrájának vizsgálatára irányul – az ott oktató pedagógusok szemszögéből tekintve.

Last update: 2023. 07. 16. 14:13