Május 20-án a MTA egésznapos konferenciát szervezett A mai magyar tanárképzés helyzete és problémái címmel. A tudományos tanácskozáson előadást tartott intézetünk docense, Chrappán Magdolna.
A Felsőoktatási mentorok az új tanárképzés rendszerében című előadásában kollégánk felhívta a figyelmet arra, hogy a tanárképzés korai gyakorlata a nemzetközi kutatások szerint akkor a leghatékonyabb, ha a gyakorlatokon szerezett tereptapasztalatok feldolgozása kutatási alapú. A hazai tanárképzésben 2022 őszétől bevezetésre kerülő korai gyakorlat a pályaismereti és pályaszocializációs gyakorlat. Az előadó a triádikus modellje segítségével elemezte a korai gyakorlatok működését.
Az elemzés egyik konklúziója, hogy az együttműködők egyéni kompetenciája önmagában nem garantálja az eredményességet, ezért az együttműködési mechanizmusok részletes kidolgozása, az együttműködők elvárásainak összehangolása szükséges. A gyakorlatokon szerzett tapasztalatok reflektív feldolgozását irányító felsőoktatási mentorok a folyamat kulcsszereplői.
A konferencia délutáni előadásai ITT érhetők el. Chrappán Magdolna előadása a 47 percnél kezdődik.
Legutóbbi frissítés:
2023. 06. 08. 13:06