Folyóirat
CEJER - Central European Journal of Educational Research
Angol nyelvű, lektorált, tudományos folyóirat.
Szerkeszti: Prof. Dr. Pusztai Gabriella.
Kiadja: Debrecen University Press (DUPress)
Indulás: 2019. október 1.
A Central European Journal of Educational Research (CEJER) folyóirat a Neveléstudományi Intézet saját folyóirata, mely 2019 októbere óta rendszeresen megjelenik a Debreceni Egyetem Egyetemi és Nemzeti Könyvtár gondozásában. A folyóirat a neveléstudományok minden területéről közöl kutatási eredményeket bemutató angol nyelvű tanulmányokat három különböző rovatban, melyek a tematikus blokk, a kutatás közben rovat, valamint a könyvismertetés szekció. A folyóirat munkáját a főszerkesztő, Prof. Dr. Pusztai Gabriella és az ügyvezető szerkesztő, Demeter-Karászi Zsuzsanna irányítja, akik egy elkötelezett szerkesztőségi teamet fognak össze, melynek tagjai az intézet oktatói, Csók Cintia, Hrabéczy Anett, Kocsis Zsófia, valamint a legkiválóbb doktorandusz kollégák. A szerzők röbb mint felét külföldi kutatók teszik ki minden lapszám esetén, s arányuk hasonló a szerkesztőbizottságban, illetve a lektorok esetében is. A folyóirat tudományos szerkesztőbizottságának tagságának származási országa Amerikától, Svédországon és Finnországon át Törökországig terjed, melyet a Magyarországgal határos országok neves képviselői egészítenek ki. A folyóirat 2020-ban elnyerte a Debreceni Egyetem Scopus-ba kerülést támogató programjának pályázatát, mely azóta is támogatja a folyóiratot.a kiemelkedő eredményeknek köszönhetően. A folyóiratot 2021 óta a DOAJ adatbázis is jegyzi, s az MTMT repozitórium és folyóiratminősítő bizottsága is ekkor fogadta el a minősítési kérelmét.
Pallas Debrecina sorozat
Az a pedagógia, amelyet a Pallas Debrecina megjelenít, a mához szól. Korszerű segítséget kíván nyújtani mindazoknak – tanárjelölteknek, pedagógusoknak, doktori hallgatóknak és a többi érdeklődőnek -, akik a neveléstudományt magyar nyelven tanulmányozzák.
Az utolsó 5 kötet:
- SZABÓ LÁSZLÓ TAMÁS (szerk.): Bevezetés a tanári mesterségbe. Debrecen, 2010, Debreceni Egyetemi Kiadó /Pallas Debrecina, 19./
- VERESSNÉ GÖNCZI IBOLYA (szerk.): Drogmegelőzés. Debrecen, 2006, Egyetemi Kiadó, /Pallas Debrecina, 18./
- PAPP JÁNOS (szerk.): Devianciák és ifjúság. Debrecen, 2005, Egyetemi Kiadó, /Pallas Debrecina, 17./
- OROSZ GÁBOR (szerk.): Az európai középkor, reneszánsz és a 16. századi neveléstörténete. Debrecen, 2004, Egyetemi Kiadó, /Pallas Debrecina, 16./
- KOZMA TAMÁS - SIKE EMESE (szerk.): Pedagógiai informatika. Debrecen, 2004, 2006, Egyetemi Kiadó, /Pallas Debrecina, 15./
Acta Paedagogica Debrecina sorozat
A sorozat elődje az 1954-ben indult Acta Universitátis Debreceniensisde Ludoviko Kossuth Nominatae Tonus, mely a Kossuth Lajos Tudományegyetem Pedagógiai Intézetének Közleményeit gyűjtötte össze. 1996-ban tartalmilag és formailag megújult.
Az utolsó 5 kötet:
- BREZSNYÁNSZKY L. - FENYŐ I (szerk.): Gyakorlógimnázium a Simonyi úton. Debrecen, 2009, KLTE Neveléstudományi Tanszék /Acta Paedagogica Debrecina, 104./
- BREZSNYÁNSZKY L. - FENYŐ I (szek.): A debreceni iskola. Debrecen, 2004, KLTE Neveléstudományi Tanszék /Acta Paedagogica Debrecina, 10.3/
- KOZMA T. - PUSZTAI G.(szerk.): Roma / Cigány értelmiségiek iskolai karrierje. Debrecen, 2002, KLTE Neveléstudományi Tanszék /Acta Paedagogica Debrecina, 102./
- BOJDA B. (szerk.): Intézményi kutatások a felsőoktatásban. Debrecen, 2002, KLTE Neveléstudományi Tanszék /Acta Paedagogica Debrecina, 101./
- LÉNÁRD G. (szerk.): Gyökerek és gyümölcsök. Debrecen, 2002, KLTE Neveléstudományi Tanszék /Acta Paedagogica Debrecina, 100./
Acta Andragogiae et Culturae sorozat
Az immár sokéves múltra visszatekintő sorozat kötetei elsősorban a neveléstudomány területén dolgozók és a felnőttképzést folytató intézményekben (egyetemek, főiskolák) tanulók számára készülnek, de a felnőttképzés praxisában is hasznos segítséget jelenthetnek.
Az elmúlt évek kötetei:
- ERDEI GÁBOR (szerk.): Andragógia és közművelődés. Régi és új kihívások előtt a közművelődés az új évtizedben. Debrecen, 2011, Debreceni Egyetem. /Acta Andragogiae et Culturae, 23./
- JUHÁSZ ERIKA - CHRAPPÁN MAGDOLNA (szerk.): Tanulás és művelődés. Debrecen, 2012., Debreceni Egyetem. /Acta Andragogiae et Culturae, 24./
- JUHÁSZ ERIKA - SZABÓ JÓZSEF (szerk.):Múzeumandragógia a gyakorlatban. Debrecen, 2013., Debreceni Egyetem. . /Acta Andragogiae et Culturae, 25./
- JUHÁSZ ERIKA (szerk.): Közösségi művelődés – közösségi tanulás. Debrecen, 2014., Debreceni Egyetem. . /Acta Andragogiae et Culturae, 26./
- JUHÁSZ ERIKA (szerk.): A népműveléstől a közösségi művelődésig. Debrecen, 2017., Debreceni Egyetem. . /Acta Andragogiae et Culturae, 27./
- JUHÁSZ ERIKA (szerk.): Közösségek a művelődés és képzés világában. Debrecen, 2018., Debreceni Egyetem. . /Acta Andragogiae et Culturae, 28./
Kiss Árpád Archívum könyvsorozat
A Kiss Árpád Emlékkonferenciák sora és a hozzájuk kapcsolódó könysorozat 1999-ben indult azzal a céllal, hogy Kiss Árpád szellemi hagyatékát ápolja. A két évente megrendezésre kerülő konferenciák mindig egy központi problémakört járnak körül.
Az elmúlt évek kötetei:
- BUDA ANDRÁS-KISS ENDRE (szerk.): Interdiszciplináris pedagógia és a taneszközök változó regiszterei. X. Kiss Árpád emlékkonferencia - tartalmi összefoglalók.Debrecen, 2017. DE Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet.
- BUDA ANDRÁS-KISS ENDRE (szerk.): Interdiszciplináris pedagógia és az oktatási rendszer újraformálása. A IX. Kiss Árpád emlékkonferencia előadásai. Debrecen, 2016, DE Neveléstudományok Intézete.
- BUDA ANDRÁS-KISS ENDRE (szerk.): Interdiszciplináris pedagógia és a fenntartható fejlődés. A VIII. Kiss Árpád emlékkonferencia előadásai. Debrecen, 2014, DE Neveléstudományok Intézete.
- BUDA ANDRÁS-KISS ENDRE (szerk.): Interdiszciplináris pedagógia és a felsőoktatás alakváltozásai. A VII. Kiss Árpád emlékkonferencia előadásai. Debrecen, 2012, DE Neveléstudományok Intézete.
- BUDA ANDRÁS-KISS ENDRE (szerk.): Interdiszciplináris pedagógia, tanárok, értelmiségiek. A VI. Kiss Árpád emlékkonferencia előadásai. Debrecen, 2010, DE Neveléstudományok Intézete.
Tisztelgések
Ezeket a köteteket a tiszteletadás szándéka hívta életre. A Tanítványok köszöntik így a Mestereket. A kötetek tanulmányait egy-egy tudós Mesternek dedikáljuk, de a neveléstudományok iránt érdeklődök figyelmébe is ajánljuk.
- PUSZTAI GABRIELLA – FENYŐ IMRE – ENGLER ÁGNES (szerk.): A tanárok tanárának lenni. Tanulmányok Szabó László Tamás 70. születésnapjára. Debrecen, 2012. CHERD
- FENYŐ IMRE - RÉBAY MAGDOLNA (szerk.): Felszántatlan területeken. Debrecen, 2010, Csokonai Könyvkiadó.
- BREZSNYÁNSZKY LÁSZLÓ - FENYŐ IMRE (szerk.): Kutatás és képzés. In honorem Orosz Gábor. Debrecen-Nyíregyháza, 2010, NYFPK.
- BAJUSZ BERNADETT et al. (szerk.): Professori salutem. Tanulmányok a 70 éves Kozma Tamás tiszteletére. Debrecen, 2009, Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete.
- PUSZTAI GABRIELLA – RÉBAY MAGDOLNA: Kié az oktatáskutatás? Tanulmányok Kozma Tamás 70. születésnapjára. Db, 2009, Csokonai Kvk.
- Ceglédi Tímea – Gál Attila – Nagy Zoltán (szerk.) :Határtalan oktatáskutatás. Tanulmányok a 75 éves Kozma Tamás tiszteletére. Debrecen, 2014, CHERD
Intézetünkhöz kötődő további kiadványok
CHERD kiadványok
A Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ (CHERD) alap- és alkalmazott kutatásokat folytat a felsőfokú képzés körében Magyarország, Románia és Ukrajna határmenti régióiban.
- Gabriella Pusztai, Adrian Hatos (szerk.): Higher Education for Regional Social Cohesion. HERJ (Hungarian Educational Research Journal) Special Issue, Hungarian Educational Research Association, 2012, Budapest.
- Gabriella Pusztai, Adrian Hatos, Tímea Ceglédi (szerk.) : Third Mission of Higher Education in a Cross-Border Region. Educational Research in Central and Eastern Europe I. Center for Higher Education Research and Development, 2012, Debrecen.
- Tamás Kozma, Krisztina Bernáth (szerk.): Higher Education in the Romania-Hungary Cross-border Cooperation Area. Partium University Press, Center for Higher Education Research and Development, 2012, Nagyvárad- Debrecen.
- Zoltán Györgyi, Zoltán Nagy (szerk.): Students in a Cross-Border Region. Higher Education for Regional Social Cohesion, University of Oradea Press, 2013, Nagyvárad.
- Gabriella Pusztai , Ágnes Engler (szerk.): Comparative Research on Teacher Education. Center for Higher Education Research and Development, 2014, Debrecen.
- Gabriella Pusztai , Ágnes Engler (szerk.): Teacher Education Case Studies in Comparative Perspective. Center for Higher Education Research and Development, 2014, Debrecen.
- Kozma Tamás, Ceglédi Tímea (szerk.) (2010): Régió és oktatás. A Partium esete. 2010. Debrecen, CHERD.
- Gabriella Pusztai, Adrian Hatos (szerk.): Higher Education for Regional Social Cohesion. HERJ (Hungarian Educational Research Journal) Special Issue, Hungarian Educational Research Association, 2012, Budapest.
- Gabriella Pusztai, Adrian Hatos, Tímea Ceglédi (szerk.) : Third Mission of Higher Education in a Cross-Border Region. Educational Research in Central and Eastern Europe I. Center for Higher Education Research and Development, 2012, Debrecen.
- Tamás Kozma, Krisztina Bernáth (szerk.): Higher Education in the Romania-Hungary Cross-border Cooperation Area. Partium University Press, Center for Higher Education Research and Development, 2012, Nagyvárad- Debrecen.
- Zoltán Györgyi, Zoltán Nagy (szerk.): Students in a Cross-Border Region. Higher Education for Regional Social Cohesion, University of Oradea Press, 2013, Nagyvárad.
- Gabriella Pusztai , Ágnes Engler (szerk.): Comparative Research on Teacher Education. Center for Higher Education Research and Development, 2014, Debrecen.
- Gabriella Pusztai , Ágnes Engler (szerk.): Teacher Education Case Studies in Comparative Perspective. Center for Higher Education Research and Development, 2014, Debrecen.
Oktatáskutatás a 21. században sorozat
- Kovács Klára (szerk): Értékteremtő testnevelés. Tanulmányok a testnevelés és a sportolás szerepéről a Kárpát-medencei fiatalok életében. Oktatáskutatás a 21. században 1. Debreceni Egyetemi Kiadó, 2016, Debrecen.
- Pusztai Gabriella, Márkus Zsuzsanna (szerk): Szülőföldön magyarul. Iskolák és diákok a határon túl. Oktatáskutatás a 21. században 2. Debreceni Egyetemi Kiadó, 2017, Debrecen.
- Bacskai Katinka (szerk): A felekezeti oktatás új negyedszázada. Tanulmányok Pusztai Gabriella tiszteletére. Oktatáskutatás a 21. században 3. Debreceni Egyetemi Kiadó, 2017, Debrecen.
- Váradi Judit - Szűcs Tímea (szerk.): Sokszínű zenepedagógia. Oktatáskutatás a 21. században 4. Debreceni Egyetemi Kiadó, 2017, Debrecen.
- Vincze Tamás: Alkotás és iskolateremtés. Pedagógia tanszék a Tiszántúl egyetemén. Oktatáskutatás a 21. században 5. Debreceni Egyetemi Kiadó, 2017, Debrecen.
- Pusztai Gabriella, Szigeti Fruzsina (szerk.) : Lemorzsolódás és perzisztencia a felsőoktatásban. Oktatáskutatás a 21. században 6. Debreceni Egyetemi Kiadó, 2018, Debrecen.
- Váradi Judit - Szűcs Tímea (szerk.): A zenepedagógia múltja, jelen és jövője. Oktatáskutatás a 21. században 7. Debreceni Egyetemi Kiadó, 2018, Debrecen.
- Vincze Tamás: Örök magyar professzor üzenete. Oktatáskutatás a 21. században 8. Debreceni Egyetemi Kiadó, 2019., Debrecen.
- Szűcs Tímea: Az alapfokú művészeti iskola, egy esélynövelő iskolatípus. Oktatáskutatás a 21. században 9. Debreceni Egyetemi Kiadó, 2019, Debrecen.
Oktatáskutatók könyvtára
- Pusztai Gabriella - Engler Ágnes - Kocsis Zsófia (szerk.). KozmaPolisz. Tanulmányok Kozma tamás 80. születésnapjára. Debrecen, CHERD-H: Center for Higher Education Research and Development - Hungary, 2019.
- Kovács Klára et al.: Lemorzsolódott hallgatók 2018. Debrecen, 2019,, CHERD-H.
- Ceglédi Tímea: Ugródeszkán. Reziliencia és társadalmi egyenlőtlenségek a felsőoktatásban. Debrecen, 2018,CHERD-H
- Tóth Dorina Anna (szerk.): Az oktatás gazdagsága. Tanulmányok Polónyi István tiszteletére. Debrecen, 2018, CHERD-H
- Engler Ágnes (szerk.): Család és karrier. Egyetemi hallgatók jövőtervei. CHERD, 2018, Debrecen.
- Engler Ágnes Felsőoktatási metszetek. CHERD, 2014. Debrecen.
- Kovács Klára A sportolás hatása a felsőoktatási hallgatók eredményességére. CHERD, 2015. Debrecen.
Felsőoktatás & Társadalom sorozat
- Pusztai Gabriella, Kovács Klára. (szerk): Ki eredményes a felsőoktatásban? Felsőoktatás & Társadalom 1. Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution, Új mandátum Könyvkiadó, 2015, Nagyvárad-Budapest.
- Pusztai Gabriella, Ceglédi Tímea (szerk): Szakmai szocializáció a felsőoktatásban. A pedagógusképzés kihívásai a Kárpát-medencében. Felsőoktatás & Társadalom 2. Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution, Új mandátum Könyvkiadó, 2015, Nagyvárad-Budapest.
- Gabriella Pusztai, Tímea Ceglédi (szerk): Professional Calling in Higher Education. Challenges of Teacher Education in the Carpathian Basin. Felsőoktatás & Társadalom 3. Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution, Új mandátum Könyvkiadó, 2015, Nagyvárad-Budapest.
- Pusztai Gabriella, Morvai Laura (szerk): Pálya – modell. Igények és lehetőségek a pedagógus-továbbképzés változó rendszerében. Felsőoktatás & Társadalom 4. Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution, Új mandátum Könyvkiadó, 2015, Nagyvárad-Budapest.
- Gabriella Pusztai, Ágnes Engler, Ibolya Revák Markóczi (szerk): Development of Teacher Calling in Higher Education. Felsőoktatás és társadalom 5. Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution, Új mandátum Könyvkiadó, 2015, Nagyvárad-Budapest.
- Pusztai Gabriella, Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea (szerk): A felsőoktatás (hozzáadott) értéke. Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához. Felsőoktatás és társadalom 6. Partium Könyvkiadó, Personal Problems Solution, Új mandátum Könyvkiadó, 2015, Nagyvárad-Budapest.
Ajánljuk
- PUSZTAI GABRIELLA - BOCSI VERONIKA - CEGLÉDI TÍMEA (szerk.): A felsőoktatás (hozzáadott) értéke: Közelítések az intézményi hozzájárulás empirikus megragadásához.Nagyvárad-Budapest, Partium -PPS - Új Mandátum, 2016. 371 p. (Felsőoktatás−Társadalom; 6..) (ISBN:9789631254471)
A kiadvány online elérhetősége ITT!