MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoport Kutatótanárok

Csonka Éva

PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

Középiskolai tanári diplomámat szereztem a Debreceni Egyetem magyar-történelem szakán, 2009-ben, 2015-ben pedig közoktatás-menedzseri szakvizsgát tettem. Jelenleg még középiskolai tanárként dolgozom, a 2021-es tanévtől pedig a Debreceni Egyetem Nevelés- és Kultúratudományi Intézetének doktorandusza vagyok. Kutatási területem a középiskolai tanárok befolyásának vizsgálata a végzős hallgatók tanári pályával kapcsolatos motivációira, valamint a pályaválasztásra. Egyházi és világi középiskolákat egyaránt vizsgálva, elsősorban az északkelet-magyarországi régióra fókuszálva.

 

Dorogi Alexandra

PhD jelölt- Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

Közgazdász diplomámat (turizmus-vendéglátás) 2017-ben szereztem a Debreceni Egyetemen, majd 2019-ben a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetemen folytattam tanulmányaimat, ahol közgazdász (vendéglátás-idegenforgalom) mesterszakos fokozatot kaptam. 2018-ban TDK különdíjjal ismerték el munkámat, majd 2020-ban felvételt nyertem a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskolájába. Jelenleg a Mátészalkai SZC Kállay Rudolf Szakképző Iskola szakmai oktatásért felelős igazgatóhelyetteseként dolgozom. Kutatásom fókuszában a szakképző iskolák tanulói állnak, különös tekintettel családi hátterük és tanulmányi eredményességük vizsgálatára, amelyeket az Országos kompetenciamérés adatbázisaival elemzek.

 

Fazekas Elek

PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

Jelenleg a Humántudományi Doktori Iskola Neveléstudományi programjának doktoranduszaként a tanodák és iskolák közötti kapcsolattartás mintázatait kutatom. Szociális munkás és szociológus végzettséggel rendelkezem. A doktori program mellett a Károli Gáspár Református Egyetem oktatójaként tevékenykedem.

Linkedin

 

Gál Enikő

PhD jelölt - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

2017-ben szereztem diplomát a Nyíregyházi Egyetemen vokális zene és történelem szakos tanárként. 2018 szeptembere óta a Biharkeresztesi Általános Iskolában dolgozom, ahol mindkét szakomat tanítom és osztályfőnök is vagyok. 2019-ben felvételiztem a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskola Oktatási Programjába, jelenleg harmadéves PhD hallgató vagyok. Kutatásom fókuszában a horizontális nemi szegregáció megjelenése az általános iskolákban, valamint a rejtett tanterv és a nemek közötti különbségek oktatásra gyakorolt hatásai állnak.

 

Gintner Tamásné Dr. Hornyák Ágnes

2004-ben végeztem a Debreceni Egyetemen magyar nyelv és irodalom-pedagógia szakon. A középiskolában gyakorló tanárként, munkaközösség-vezetőként, diákmentorként dolgozom. Emelt és középszintű érettségi vizsgákon mindkét szakomra vizsgáztatói és elnöki feladatokat látok el. Felnőttképzésben végzek oktatói, vizsgáztatói tevékenységet. 2018-tól a Humán Tudományok Doktori Iskola hallgatója vagyok. Kutatási területem az oktatási innovációk vizsgálata, ezen belül érdeklődésem középtávú eredményességének nyomon követésére irányul OKM adatbázisok elemzésével és az innovációt regisztráló tanárok körében végzett feltáró interjúkkal. Ebben a témában publikáltam és konferenciákon szerepeltem. Jelenleg a Debreceni Egyetemen tanítok tanárjelölteket tanárképzésben és BA és MA hallgatókat pedagógiából.

 

Hegedűs Gabriella

PhD jelölt - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

A Kossuth Lajos Tudományegyetem Angol Tanárképző Központjában szereztem diplomámat 1994-ben. Azóta nyelvtanárként, tanárképzőként és nyelvvizsgáztatóként tevékenykedem. Szakmai érdeklődésem: differenciálás Bloom taxonómiája alapján, egyéni tanulói különbségek a nyelvtanításban, valamint az angol nyelvoktatás módszertana. A Debreceni Egyetem Angol-Amerikai Intézetében nyelvi készségfejlesztés valamint szakmódszertani kurzusokat vezetek. A Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskolájának abszolvált PhD hallgatója vagyok, kutatási területem az idegen nyelvi oktatás az árnyékoktatásban. 

Elérhetőség: hegedus.gabriella@arts.unideb.hu

 

Juhos Ágnes

PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

Középiskolai tanári diplomámat a Debreceni Egyetem történelem-földrajz szakán, 2008-ban szereztem. 2023-ban a Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karán gyógypedagógus, tanulásban akadályozott szakirányon szereztem újabb diplomát. Jelenleg általános iskolai tanárként dolgozom. 2023/2024-es tanévtől a Debreceni Egyetem Humántudományi Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori program hallgatója vagyok. Témavezetőm Dr. Hegedűs Roland. Kutatási témám a tanulásban akadályozott és többségi tanulók környezetismeret és természettudomány tantárgyak tanításának az összehasonlítása.

 

Kerékgyártó Zsolt

PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

Kerékgyártó Zsolt vagyok, a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Program ösztöndíjas PhD-hallgatója és új tagja a CHERD kutatócsoportnak. A tanulmányaim 2009-ben kezdtem el az anglisztika BA szakkal, majd később, 2020-ban, folytattam az amerkanisztika MA-t. Közben a Nemzeti Közszolgálati Egyetemről is szereztem egy nemzetközi igazgatás alapszakos diplomát levelező szakon. Jelenlegi kutatási területem a közszolgálati egyetemi hallgatókat érinti, de jelent meg biztonságpolitikai témában is munkám. Ezen kívül érdekelnek a felsőoktatási intézmények management szemléletű vezetési stratégiái is. 

 

Kocsis Nóra

Neveléstudomány mester szakos hallgató - Debreceni Egyetem, Neveléstudományi Tanszék

Gyógypedagógia alapszakon végeztem a Debreceni Egyetemen, s jelenleg gyógypedagógusként dolgozom. 2022-ben jelentkeztem a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Karának neveléstudomány MA képzésére. Tanulmányaim során elnyertem az ÚNKP ösztöndíjat, melynek kutatási témája a nevelőszülők és az iskola közötti kapcsolattartásra fókuszál. Kutatási eredményeimet bemutattam a Kari TDK fordulón, ahol első helyezést érhettem el.

 

Lánczi Viktória

PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

A Debreceni Egyetem PhD hallgatója vagyok, emellett oktatóként dolgozom a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskolán. Külhoni magyarként kutatási területem a felsőoktatásban résztvevő, kisebbségben élő tanárszakos hallgatók szakmai szocializációjára, professzió-képére fókuszál, valamint az ezekre ható ágensek vizsgálatára.

 

Markovics Katalin

PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

Jelenleg angol-német szakos tanárként dolgozom egy Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyei gimnáziumban. Diplomáimat, valamint közoktatási vezető és pedagógus szakvizsgámat a Debreceni Egyetemen szereztem. 2023 őszén kezdtem meg tanulmányaimat a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskolájának Nevelés-és Művelődéstudományi doktori programjában. Doktori tanulmányaim kezdete óta tagja vagyok a CHERD kutatócsoportnak. Témavezetőm Dr. habil. Bocsi Veronika. Kutatásom középpontjában a hazai kéttannyelvű gimnáziumok tanulóinak rekrutációja és célnyelvi iránti motivációja áll.

 

Polgáriné Szilágyi Edit

PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

A Miskolci Egyetemen végeztem német nyelvtanárként, valamint gazdasági-társadalomtudományi fordítóként, majd a Debreceni Egyetemen szereztem angol nyelvtanári oklevelet. 2020-ban jelentkeztem a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskolájába, negyedéves hallgató vagyok. Mielőtt a katedrára léptem volna, kipróbáltam magam a közigazgatásban és a médiában. Az újfehértói KOSZISZ Szent István Gimnázium
főállású angol nyelv tanára, munkaközösségvezetője és a 10.A osztályfőnöke is vagyok. Kutatásom fókuszában a Kolping középiskolák pedagógiai módszerei állnak, ezen belül is a hátrányos helyzetű fiatalok nevelése-oktatása. Azt is vizsgálom emellett, hogy milyen eszközökkel előzhető meg a középiskolások lemorzsolódása, s milyen erővel bírhat a vallásos közösség hatása.

 

Sütő Éva

PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

Sütő Éva vagyok, a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Program ösztöndíjas PhD-hallgatója. Az Ungvári Nemzeti Egyetem Humán-és Természettudományi Karán magyar nyelv- és irodalom szakon szereztem az alapdiplomámat 2011-ben, majd ugyan itt 2012-ben végeztem a mesterképzésen. 2 évig az Élim Napközi Otthonban tevékenykedtem, ahol SNI gyerekek társadalomba való beilleszkedését segítő tevékenységekben vettem részt, majd 8 évig a Hetyeni Általános Iskola pedagógusa voltam. 2023-ban a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Főiskolán mester képzésen szereztem tanítói oklevelet. A diplomaszerzést követően felvételt nyertem a doktori programba, ahol tagja vagyok a CHERD kutatócsoportnak. Magával ragadtak az alternatív oktatási módszerekben rejlő lehetőségről szóló kutatások, így kutatási témám a LEGO Duplo STEM oktatásban való alkalmazásának hatása.

Legutóbbi frissítés: 2024. 09. 20. 17:37