MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoport Senior kutatói

Dr. Chrappán Magdolna

1987-ben végezett biológia-kémia-pedagógia szakon a KLTE-n. 2000-ben szerezte meg a PhD-fokozatot a Debreceni Egyetemen, a kutatási témája a természettudományos tantárgyi integráció volt. Pályája első 8 évét középiskolai tanárként töltötte. 1994 óta folyamatosan felsőoktatásban dolgozik, a pedagógusképzés minden szegmensében oktatott (óvodapedagógus, szociálpedagógus, tanító, tanár, mérnöktanár, szakirányú és szakvizsgás képzések). Kutatási témái: kurrikulumelmélet, tanárképzés, a természettudományos oktatás, valamint az iskolai szervezettan, iskolavezetés. Oktató a DE HTDI-ben, témavezető a DE HTDI-ben és az EKE Neveléstudományi Doktori Iskolájában.

 

Prof. Dr. Engler Ágnes

A Debreceni Egyetem egyetemi docense,  a Kopp Mária Intézet a Népesedésért és Családokért  tudományos elnökhelyettese vagyok. A PhD fokozatot 2010-ben szereztem a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjában, ugyanitt habilitáltam 2017-ben. Kutatásaim középpontjában a család neveléstudományi megközelítése áll, így foglalkozom a tanulói eredményesség és a családi háttér kapcsolatával, a családi életre neveléssel, a családalapítás és iskolai végzettség összefüggéseivel, a család és karrier kérdéskörével. További kutatási területem a formális felnőttoktatás.

Dr. habil Fényes Hajnalka

1991-ben végzett közgazdász-szociológusként, PhD fokozatát 2001-ben szerezte meg szociológiából, 2010-ben neveléstudományokból habilitáltam. 2002 óta a Debreceni Egyetem Szociológia és Szociálpolitika Tanszékén dolgozik, jelenleg egyetemi docensként. Emellett részt vesz a DE Humán Tudományok Doktori Iskola munkájában, és 2002 óta dolgozik együtt a CHERD kutatócsoport tagjaival. Kutatási témái a szociológia és a neveléstudomány határán vannak, célcsoportja az egyetemi hallgatók. A kutatási témái a felsőoktatási hallgatók társadalmi mobilitása, a férfiak és nők közötti különbségek az oktatásban, a hallgatók önkéntes és fizetett munkája, és végül a humán-tőke elmélet alkalmazásai.

Dr. habil Kovács-Nagy Klára

A Debreceni Egyetem habilitált egyetemi adjunktusa, a Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ CHERD senior kutatója. 2010-ben végzett okleves szociológusként a Debreceni Egyetemen, 2014-ben szerzett doktori fokozatot neveléstudományból az egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjában, s 2020-ban habilitált ugyanitt. Kutatási területe a Kárpát-medencei hallgatók sportolási szokásait meghatározó társadalmi, intézményi és egyéni tényezők, valamint a sportolás hatása a jóllétre, egészség-magatartásra és tanulmányi eredményességre.

Dr. Markos Valéria

2014 óta a CHERD-Hungary Kutatócsoport aktív tagja. Kutatásai középpontjában a felsőoktatási hallgatók önkéntes munkavállalásának és civil aktivitásának vizsgálata áll. Doktori disszertációjában a középiskolás diákok iskolai közösségi szolgálattal kapcsolatos attitűdjeit vizsgálta. Monográfiájának címe: "Úton a felelős állampolgári lét felé. Az iskolai közösségi szolgálat közvetlen és közvetett hatásai". 2018-ban elnyertem az Új Nemzeti Kiválóság Program doktorjelölti ösztöndíját. Jelenleg a Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért kutató-elemzője, a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskola Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjának oktatója, valamint a Hungarian Educational Research Journal (HERJ) folyóirat Book Review rovatának szerkesztője.

Legutóbbi frissítés: 2024. 01. 29. 14:02