Bíró Barbara
Másodéves Neveléstudomány mesterszakos hallgató vagyok. Alapszakosként csatlakoztam a CHERD – Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Programhoz. Jelenlegi kutatásomban eltérő társadalmi környezetben élő óvodások nyelvhasználatát vizsgálom Bernstein elméleteire alapozva. 2022-ben ÚNKP díjazott voltam, ahol kutatásomban érintettem a szülői bevonódást is, hogy hogyan valósul meg a Step by Step alternatív oktatási formában.
A Debreceni Egyetem negyedéves angol-történelem tanárszakos hallgatója vagyok. 2022-ben csatlakoztam a CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Programhoz. A kutatócsoport keretein belül végzem saját kutatásomat, mely a magyarországi tudományegyetemeken működő, tanárszakos hallgatókat megcélzó közösségek hatásait méri fel. Az MTA-DE-CSATOKK kutatócsoport tagjaként a K.Ö.SZ.I. társasjáték egyik fejlesztőjeként működtem közre, elsősorban a játék témájának, történetének és karaktereinek kidolgozásában.
Neveléstudomány mesterszakos hallgató vagyok. Már az egyetemi tanulmányaim megkezdése előtt is a neveléstudomány és a pszichológia irányába fókuszálódott az érdeklődésem. Ezen belül is leginkább a gender, motiváció és boldogság témakörök, amikben a legszívesebben elmélyülök. A Gyakornoki Programhoz 2023-ban csatlakoztam. Hosszútávú célom, hogy a kutatói szférán belül maradjak. Hiszem, hogy mindenkinek megvan a megfelelő helye az életben és munkámmal ehhez szeretnék hozzájárulni. 2024-ben EKÖP pályázatot nyertem el Rejtett erőforrás az iskolai eredményességhez: Az apai bevonódás kvantitatív vizsgálata című kutatásommal.
Fekete Emese Kincső
A Debreceni Egyetem angol-Informatika tanárszakos hallgatója vagyok. 2022-ben csatlakoztam a CHERD-Hungary Kutatóközpont Oktatáskutató Gyakornoki Programjához. Kutatómentorommal, Dr. Ceglédi Tímeával, közös kutatásom a tanárok szülői bevonódásának támogatásában betöltött szerepét és kifejezetten az erről alkotott véleményüket célozza meg. A CHERD-Hungary Kutatóközpont Gyakornoki Programjának köszönhetően tovább mélyíthetem a tudásomat, nemcsak a kutatások terén, de úgy gondolom, hogy a jövőbeni tanári munkám során is nagyban tudom majd hasznosítani az interjúk és maga a kutatás által elsajátított ismereteket. Remélem, hogy a jövőbeni kutatási eredményeimmel hozzájárulhatok a szülői bevonódás területén történő fejlesztésekhez, és ezáltal segíthetek a diákoknak a jobb oktatási eredmények és életkilátások elérésében.
Fodor Ivett
Másodéves magyar-etika szakos egyetemi hallgató vagyok. Számomra az egyetem nemcsak tanulási lehetőségeket adott, hanem egy barátságot is, Soós Csillával, akivel közös kutatási témánk a CHERD-Hungary Kutatóközpont Oktatáskutató Gyakornoki Programjának keretében a fiú gyermekek nevelése, a szülők és a fiúk kapcsolata lesz. A kutatás során kvalitatív módszertant szeretnénk alakalmazni. A kutató munkánkat 2023-ban kezdtük a nevelésszociológia kurzus keretében és közösen alakítottuk meg a "Novum" gyakornoki kutatócsoportot. Saját témánk vizsgálata mellett a kutatócsoport feladataiba is bekapcsolódunk.
Horváth Annamária
A Debreceni Egyetem harmadéves angol-biológia tanárszakos hallgatója. A szülői bevonódás fontos aspektus volt a hátrányos helyzetű mentorált tanulókat érintő A Mentorálás Rejtett Értékeinek Feltárása című kutatásunkban. A Tanítsunk Magyarországért Mentorprogramban a Pygmalion-effektus percepcióját vizsgáltuk mentorált és nem mentorált tanulók körében.
Kas Dorka
A Debreceni Egyetem harmadéves hon- és népismeret-történelem tanárszakos hallgatója. Gimnáziumi éveim óta érdekel a neveléstudományi kutatások világa, ennek okán 2023-ban csatlakoztam a CHERD-Hungary Kutatóközpont Oktatáskutató Gyakornoki Programjához. Kutatómentorommal, Dr. Kocsis Zsófiával, közös kutatásunk fókuszában a helikopter szülők és a szülői bevonódás kérdéskörének vizsgálata áll.
Első éves PhD hallgató vagyok. Magyar-etika tanári képzésem kezdete óta foglalkoztat az alternatív oktatási eszközök működése és hatása. Szeretnék olyan pedagógiai módszereket megismerni, amelyek hosszú távon segíthetik a pedagógusok munkáját és hozzájárulhatnak a tanári hivatás népszerűsítéséhez. Szívesen foglalkozom a mentorálás közoktatásban betöltött szerepének, valamint a modern IKT eszközök iskolai felhasználhatóságának kutatásával. Azt gondolom, hogy a mentorálás kiváló módszere lehet a tudás generációk közötti hiteles közvetítésének, így egyszerre vagyok mentor és mentorált. A Tanítsunk Magyarországért, általános iskolásokat célzó mentorprogram mentoraként arra törekszem, hogy a CHERD-Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Program mentoráltjaként megszerzett tudást kamatoztathassam.
Negyedéves angol-történelem tanárszakos hallgató vagyok a Debreceni Egyetemen. Egyetemi pályafutásom 2020-ban indult, míg a CHERD-ben végzett gyakornoki munkám kezdete 2022-re tehető. Már az egyetemi pályafutásom kezdete óta érdekelt a kutatás, azonban csak a másodév végére született meg a döntés, hogy mely területet válasszam. A választásom a vallásszociológiára, azon belül is az eltérő felekezeti fenntartású iskolák kutatására esett. Ebben a évben vált teljesen pontossá a témám, mely az eltérő fenntartású iskolák intézményi kultúrájának vizsgálatára irányul – az ott oktató pedagógusok szemszögéből tekintve.
Soós Csilla
2024 szeptemberében csatlakoztam a CHERD-Hungary Kutatóközpont Oktatáskutató Gyakornoki Programjához kutató társammal Fodor Ivettel. 2024/25 őszi félévében váltottam szakot: eredetileg magyar - etika szakra jártam, de rájöttem, hogy az etika nem igazán nekem való, így most már a hon - és népismeret a szakpárom, amibe igazán bele tudom vetni magam. Bár eredetileg nem tanárszakra készültem, már nagyon örülök, hogy ezen a szakpáron végezhetem a képzést. A nevelésszociológia kurzuson kutatott témánk annyira magával ragadott bennünket, hogy örömmel dolgozunk tovább rajta. Kutatásunk központjában a fiú gyermekek és a szülők kapcsolata áll.