Fejlesztések

kép

 

A TÁRSASJÁTÉK CÉLJA

A társasjáték célja a képességfejlesztés és az attitűdformálás. A játékosok a  társasjáték révén megtapasztalhatják azokat a helyzeteket, amelyek az iskolák és a családok kapcsolattartásában kihívásként és erőforrásként jelennek meg. A játék segítségével részletesebben megismerkedhetnek a szülői bevonódás kérdéskörével és fontosságával. A résztvevők megismerkedhetnek az iskola és a családok kapcsolattartásának hazai és nemzetközi jó gyakorlataival, bővíthetik tudásukat a szülői bevonódás hatásairól.

A társasjátékot elsősorban tanárjelölteknek, pedagógusképzésben résztvevő hallgatóknak, és pedagógusoknak javasoljuk. Kiemelten ajánljuk a társasjátékot az iskolai segítő szakembereknek, továbbá a jelenleg felsőoktatásban tanuló, segítő hivatásra készülő hallgatók számára is (pl. pedagógus, pszichológus, szociális munkás). A társasjáték hasznos ismeretekkel gazdagíthatja a társadalomismereti tanulmányokat folytató hallgatók tudását (pl. andragógus, kulturális mediátor, szociológus).

A társasjáték egyes elemei (lásd: kvízkártyák) oktatási segédanyagként is alkalmazhatóak, egy-egy kurzus vagy tréning során, ugyanis a kérdések lehetőséget adnak oktatási, nevelési vagy kutatási helyzetek megvitatására.  A társasjáték valós tapasztalatokra épül. A játék kidolgozásában a MTA-DE-Családok és Tanárok Kooperációja Kutatócsoport tagjai vettek részt, akik széleskörű, komplex kutatásokat folytatnak a szülői bevonódás témakörében. A játékba használt ismeretek a hazai és nemzetközi oktatáskutatás szakirodalmára, valamint a kutatócsoport kutatási eredményeire és a kutatásba bevont pedagógus tapasztalataink alapulnak.

 

A JÁTÉKHELYZET

A társasjáték célja, hogy a 10 kör alatt, ami a tanévet szimbolizálja, a játékosok egymással együttműködve megoldják a család és iskola közötti kapcsolattartás és a szülői bevonódás kihívásait. A kihívások olyan szituációkat, élethelyzeteket reprezentálnak, amelyek a valóságon, kutatási eredményeken és pedagógusi tapasztalatokon alapszanak. A kooperativitás mellett nagy szerepe van a szerencsének, amely olykor pozitív, olykor negatív változást hoz a játék menetébe.

A résztvevők száma

A társasjátékot 4–7 fő játszhatja egyidejűleg.

 

SZERVEZETI ÉS SZAKMAI HÁTTÉR

A társasjáték fejlesztését a MTA-DE-Családok és Tanárok Kooperációja Kutatócsoport végezte. A társasjáték a Magyar Tudományos Akadémia Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programjának köszönhetően valósulhatott meg.

A K.Ö.SZ.I. társasjáték fejlesztői: Kocsis Zsófia (a társasjátékkal kapcsolatos projekt vezetője),  Bodnár Dániel (a történetért és a játékélményért felelős junior kutató), Csák Zsolt (a társasjáték alapvető játékmechanikájának koncepciójáért felelős junior kutató).
A grafikai megvalósítást Miklódi-Simon Zsófia, a kutatócsoport junior kutatója és a Webler Oktatóstudió oktatója készítette. A nyomdai előkészítést folyamatban van.

Jó játékot, jó bevonódást kívánunk!
 
A társasjáték céljáról, a játék menetéről bővebben olvashat az alábbi publikációban: Kocsis, Z., Bodnár, D., Csák, Z., Sávai-Átyin, R., & Pusztai, G. (2024). Expanding knowledge about parental involvement through board game. PRATICA - Revista Multimédia de Investigação E
m Inovação Pedagógica e Práticas de e-Learning, 7(2) 70-80. https://doi.org/10.34630/pel.v7i2.5826 

Legutóbbi frissítés: 2024. 09. 30. 09:39