Nemzetközi konferenciaelőadások
2024
Kovács, K., & Pusztai, G.: Parental Involvement in Academic and Sport Achievement
- 16th Conference of the European Sociological Association “Tension, Trust and Transformation”, Porto, Portugália. 2024. augusztus 27-30.
Fónai, M., Ceglédi, T., Pallay, K., & Hegedűs, G. What we Know (and Don’t Know) About Roma Parents: Lessons from an International Systematic Literature Review
- 16th Conference of the European Sociological Association “Tension, Trust and Transformation”, Porto, Portugália. 2024. augusztus 27-30.
Hrabéczy, A., Ceglédi, T., Bacskai, K., & Pusztai, G.: How Can Social Capital Become a Facilitator of Inclusion?
- 16th Conference of the European Sociological Association “Tension, Trust and Transformation”, Porto, Portugália. 2024. augusztus 27-30.
Rusznák, A., Kocsis, Zs., & Pusztai, G.: School-friendly Parents? Characteristics of Parental Involvement in Vocational Schools in Hungary.
- 16th Conference of the European Sociological Association “Tension, Trust and Transformation”, Porto, Portugália. 2024. augusztus 27-30.
Miklódi-Simon, Zs., & Szűcs, T.: Systematic Review of Extracurricular Activities of Children Living in Foster Families.
- 16th Conference of the European Sociological Association “Tension, Trust and Transformation”, Porto, Portugália. 2024. augusztus 27-30.
Csók, C., Vincze, Zs., &, Pusztai, G.: Opportunities and Challenges for Teachers and School Support Staff Collaborating with Parents.
- 16th Conference of the European Sociological Association “Tension, Trust and Transformation”, Porto, Portugália. 2024. augusztus 27-30.
Hrabéczy, A., Ceglédi, T., & Bacskai, K.: Can a Student with Special Educational Needs Be Successful? Social Capital as a source of Resilience
- ECER, Nicosia, Ciprus, 2024. augusztus 27-30.
Kocsis, Zs., & Pusztai, G.: Expanding Knowledge About Parental Involvement Through Board Game.
- ECER, Nicosia, Ciprus, 2024. augusztus 27-30.
Bacskai, K., Ceglédi, T., & Hrabéczy, A.: Can a Student with Special Equational Needs Be Successful? Social Capital as a Source of Resilience.
- ECER, Nicosia, Ciprus, 2024. augusztus 27-30.
Bacskai, K.: Hard-to-reach parents?
- ECER, Nicosia, Ciprus, 2024. augusztus 27-30.
Pusztai, Gabriella (2024) Effects of Individual Factors and Institutional Family-School-Community Partnership Policies on Parental Involvement in Three Central and Eastern European Countries
- ECER, Nicosia, Ciprus, 2024. augusztus 27-30.
Hrabéczy, A., Ceglédi, T., & Bacskai, K.: Can a Student with Special Educational Needs Be Successful? Social Capital as a source of Resilience.
- ECER, Nicosia, Ciprus, 2024. augusztus 27-30.
Csók, C., Szecskó, J., Pusztai, G.: School Support Professionals from the Perspective of Parents: Results of an International Quantitative Survey.
- 11th edition International Conference “Word in Education”. Family, School and Local Community – Educational Partnership, Krakow, Lengyelország. 2024. szeptember 26-28.
Rusli, N.A., Bacskai, K., & Szabó, F.: Parental Involvement in Applied Behaviour Analysis (ABA) in Autism Therapy. A Focus on Challenges.
- The 7th International Conference on Future Education 2024, Bangkok, Thailand, 2024. július 11-12.
Hegedűs, G., & Major, E.: Effective Strategies for Enhancing Parental Engagement in Education: A Practical Approach.
- The 7th International Conference on Future Education 2024, Bangkok, Thailand, 2024. július 11-12.
Sávai-Átyin, R.: BESD Students Surrounded By Teachers With Different Perspectives- Results Of a Qualitative Study In Hungary.
- P.PIC'24 -Porto Pedagogical Innovation Conference, Porto, Portugália. 2024. július 4-5.
Csók, C., & Pusztai, G.: The Importance of Preparing for Teaching Challenges and Interprofessional Collaboration in Teacher Training.
- ATEE Spring Conference 2024. Teacher education research in Europe: trends, challenges, practices and perspectives, Bergamo, Olaszország. 2024 május 29-június 1.
Sávai-Átyin, R.: It’s easier to teach than to educate. Challenges teachers need to face in heterogeneous classrooms.
- ATEE Spring Conference 2024. Teacher education research in Europe: trends, challenges, practices and perspectives, Bergamo, Olaszország. 2024 május 29-június 1.
Miklódi-Simon, Zs., & Szűcs, T.: Extracurricular as an opportunity. Systematic review of extracurricular activities of children living in foster care.
- ATEE Spring Conference 2024. Teacher education research in Europe: trends, challenges, practices and perspectives, Bergamo, Olaszország. 2024 május 29-június 1.
Szűcs, T.: Creating opportunities by learning music?
- ATEE Spring Conference 2024. Teacher education research in Europe: trends, challenges, practices and perspectives, Bergamo, Olaszország. 2024 május 29-június 1.
Szilágyi, E., & Pusztai, G.: Religion, family, community and profession? Survey in Hungarian Kolping secondary schools.
- ISORECEA, Tirana, Albania. 2024. április 25-27.
Hine, M., Pusztai, G., Bacskai, K., Ceglédi, T., & Kocsis, Zs. (2024). Effects of Family-School-Community Partnership Policies on Parental Involvement in Three Central and Eastern European Countries.
- 21st International Roundtable on School, Family, and Community Partnerships. International Network of Scholars (INET) at Johns Hopkins University, Center on School, Family, and Community Partnerships. USA, Philadelphia, 2024. április 11.
Hornyák, Á.: Research Summary: The importance of teacher motivational factors in the development of educational innovations and retention in the teaching profession.
- ELNE Webinarium, Brüsszel, Belgium. 2024. február 14.
Bodnár, D., & Csók, C.: "The Role of Educational Support Staff in Family-School Partnership: A Teacher's Perspective".
- The 15th International Conference on the Pedagogy of the Future, 2024. február 2.
Szabó, D.: "Parent's and Libraries' Role in Promoting Reading Habits".
- BOBCATSSS 2024 Conference, Coimbra, Portugália. 2024. január 23-25.
2023
Pusztai, G.: " Effects of Family-School-Community Partnership Policies on Parental Involvement in Three Central and Eastern European Countries"
- 4th Barcelona Conference on Education, 2023. szeptember 19-23. Barcelona, Spanyolország
Kocsis, Zs., & Szabó, D.: "Won’t be Enough to Invite Parents to School Events” – Characteristics of Parental Involvement in Hungary".
- ECER 2023, Glasgow, Skócia. 2023. augusztus 22-25.
Pusztai, G., Bodnár, D., Ceglédi, T., Fekete, D., Pető, V., & Fekete, E. K.: "Introducing the CHERD-Hungary Educational Research Internship Program (University of Debrecen, Center for Higher Education Research & Development – Hungary)".
- Association for Teacher Education in Europe (ATEE) Annual Conference 2023. Teacher Education on the move. Budapest, Magyarország. 2023. augusztus 27-30.
Szabó, D., & Kocsis, Zs.: "Parental Involvement: Collaborative Teacher-Parent Communication".
- Future of Education 2023, Kuala Lumpur, Malaysia. 2023. július 6-7.
Hrabéczy, A., & Pusztai, G.: "Social capital of students with special educational needs in higher education".
- Future of Education 2023, Kuala Lumpur, Malaysia. 2023. július 6-7.
Rusli, N.A., Bacskai, K., & Szabó, F.: "Parental Involvement in supporting artificial intelligence (AI) as a future education tool for autism spectrum disorder (ASD)
- Future of Education 2023, Kuala Lumpur, Malaysia. 2023. július 6-7.
Dan, B.A.; Csók, C.; Alter, E.; Bacskai, K.; Pusztai, G.: "The role of school staff in strengthening the relationship between parents and the school".
- Future of Education 2023, Kuala Lumpur, Malaysia. 2023. július 6-7.
Hrabéczy, A. & Pusztai, G.: "Embeddedness of students with special educational needs in higher education".
- HEAD2023. Valencia, Spanyolország, 2023. június 19-22.
Kovács, K. & Pusztai, G.: "The role of sociocultural background and socialization factors in sport activity of students learning in Central and Eastern Europe".
- EASS2023 Conference, Budapest, Magyarország. 2023. május 30-június 2.
Bodnár, D.; Kocsis-Simon, B.; Tóth, R. & Csók C.: "The role of school support staff – A bridge between parents and school?" Education in the Family-Family in Education.
- III. International Conference on Family and Education, Hajdúböszörmény, Magyarország. 2023. május 30.
Bacskai, K.; Pusztai, G.; Ceglédi, T. & Kocsis, Zs.: "The Role of Teachers in Parental Involvement". Education in the Family-Family in Education
- III. International Conference on Family and Education, Hajdúböszörmény, Magyarország. 2023. május 30.
Bacskai, K. & Rusli, N.A.: "The influence of family background on specineeds children's developement through the use of digital technology". Education in the Family-Family in Education
- III. International Conference on Family and Education, Hajdúböszörmény, Magyarország. 2023. május 30.
Pető, V.: "Students in the Center of Focus: Characteristics of Inquiry-Based Learning".
- Students on the Way to Practice, Presov, Szlovákia. 2023. május 12.
Sávai-Átyin, R.; Rusli, A.N.; Szűcs, T.; Bacskai, K.: "Teachers with no special needs qualifivations teaching in an inclusice classroom".
- 8th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment, Hajdúböszörmény, Magyarország. 2023. április 14.
Dan, B.; Szűcs, T.; Hrabéczy, A.; Sávai-Átyin, R.; Kovács K.E. & Bacskai, K.: "Ha mindenkinek nehezebb kicsit. Tanár szülő kapcsolattartás sajátos nevelési igényű tanulók esetén".
- 8th International Interdisciplinary Conference about Special Treatment, Hajdúböszörmény, Magyarország. 2023. április 14.
Bodnár, D.; Kocsis-Simon, B.; Tóth, R. & Csók, C.: "Segítő szakemberek a köznevelési intézményekben – Híd a szülők és az iskola között? Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban".
- Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban - Nemzetközi tudományos pedagógiai, pszichológiai konferencia, Beregszász, Románia. 2023. március 30-31.
Pusztai, G., Bacskai, K. & Ceglédi, T.: "Pedagógusok szülői elköteleződést erősítő képességének fejlesztése". Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban".
- Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban - Nemzetközi tudományos pedagógiai, pszichológiai konferencia, Beregszász, Románia. 2023. március 30-31.
Pusztai, G., Bacskai, K., & Ceglédi, T.: Pedagógusok szülői elköteleződést erősítő képességének fejlesztése. Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban.
- Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban - Nemzetközi tudományos pedagógiai, pszichológiai konferencia, Beregszász, Románia. 2023. március 30-31.
Dorogi, A.: Familiärer Hintergrund und dessen Auswirkung auf die Schulleistung der Schüler in der Berufsausbildung in Ungarn. "Education and Diversity“.
- International online research workshop, Freiburg, Németország. 2023. február 10.
Dorogi A.: Családi háttér és az eredményességre gyakorolt hatás a magyarországi szakképzésben.
- XI. Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia, Marcelová, Szlovákia. 2023. január 13-15.
2022
Csók, C., & Pusztai, G. (2022). The Role of Supporting Professionals in Family-School Cooperation.
- VI. International research and practice conference „Education and training competitive specialists in the context of European integration”. Mukachev, Ukrajna. 2022. október 27-28.
Kovács, K. & Oláh, Á.J.: Examination of the impact of parental involvement in extracurricular sporting activities on students' health and academic achievement.
- ESA Research Network 28 - Society and Sport Midterm Conference: Sport and social responsibility. Science and practice in times of crisis, Debrecen, Magyarország. 2022. október 21-22.
Kovács, K. & Kovács, K.E.: Effects and types of parental involvement in school-based sport and health programs: a systematic review.
- ESA Research Network 28 - Society and Sport Midterm Conference: Sport and social responsibility. Science and practice in times of crisis, Debrecen, Magyarország. 2022. október 21-22.
Pándy, Á.; Bacskai K.; Ceglédi, T. & Pusztai, G.: nalyzing interview transcripts using sentiment analysis and topic models.
- The 9th International Conference on Social Sciences 2022. 2022. szeptember 15-16.
Dan, B.A.; Kovács, K.E.; Bacskai, K. & Pusztai G.: The Experiences of Hungarian Minorities Parents of Children with Severe Disability from Romania.
- ECER, Yerevan, Örményország, 2022. szeptember 1-10.
Demeter-Karászi, Zs.; Kocsis, Zs. & Pusztai G.: Types of religiosity and student work among higher education students in Central and Eastern Europe.
- International Conference Religion between Governance and Freedoms, Padova, Olaszország. 2022. szeptember 22-23.
Demeter-Karászi, Zs.; Kocsis, Zs.; Markos V. & Pusztai G.: The Impact of School-Based Volunteering on Parental Involvement. Teacher Training in Europe.
- Challenges, Problems and Solutions, Freiburg, Németország, 2022. június 24.
Csonka, É.: "A középiskolai tanárok hatása a végzős diákok pályamotivációjára".
- Challenges, Problems and Solutions, Freiburg, Németország, 2022. június 24.
Kocsis, Zs. & Pusztai, G.: The impact of parent volunteering in school.
- The 5th International Conference on Future of Education 2022, online, Sri Lanka, 2022. június 16-17.
Csók, C. & Pusztai G.: School Support Professionals as Educational Partners.
- The 5th International Conference on Future of Education 2022, online, Sri Lanka, 2022. június 16-17.
Balogh, J. & Ceglédi, T.: Roma parents’ voice: Parental involvement and the resilient academic career.
- The 5th International Conference on Future of Education 2022, online, Sri Lanka, 2022. június 16-17.
Kozma, K.; Ceglédi, T. & Dabney-Fekete, I. D.: Possibilities and dangers of Roma teachers’ resilient life path.
- The 5th International Conference on Future of Education 2022, online, Sri Lanka, 2022. június 16-17.
Pusztai, G.; Major, E.; Szilágyi, E.; Demeter-Karászi, Zs.; Csonka, É. & Bencze, Á.: Parental involvement practices - an overview on international practice.
- The International Students Conference in Social Sciences - Current Issues in Students Research. 2022. május 26-27. Nagyvárad, Románia
Lánczi, V. & Fazekas, E.: Intentions for further education among Hungarian youth living in the minority in Transcarpathia.
- The International Students Conference in Social Sciences - Current Issues in Students Research. 2022. május 26-27. Nagyvárad, Románia
Győri, K. & Pusztai. G.: An exploratory research to identify the virtual social capital of higher education students.
- The International Students Conference in Social Sciences - Current Issues in Students Research. 2022. május 26-27. Nagyvárad, Románia
Bacskai, K.; Pusztai, G. & Morvai L.: Religious values and educational norms among Catholic and Protestant teachers in Hungary.
- 15th ISORECEA Conference, Varsó, Lengyelország. 2022. április 28-30.
Hazai konferenciaelőadások
2024
Rusznák, A.: A szülői bevonódás vizsgálata az érettségit adó szakképzésben.
- ÚNKP intézményi konferencia, Debrecen, 2024. június 17.
Kocsis, Zs., Bodnár, D., & Csák, Zs.: K.Ö.SZ.I -Kommunikáció és Összhang a Szülők és az Iskola között A családok és iskola kapcsolattartásának fejlesztése társasjáték által.
- Hungarian Conference on Educational Research (HuCER), Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger, 2024. május 23-24.
Szabó, D., & Kocsis, Zs.: Szülői részvétel: Együttműködő tanár-szülő kommunikáció.
- Hungarian Conference on Educational Research (HuCER), Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger, 2024. május 23-24.
Csák, Zs., Fényes, H., & Pusztai, G.: Az apák gyermeknevelési elvei és otthoni bevonódásuk összefüggése.
- Hungarian Conference on Educational Research (HuCER), Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger, 2024. május 23-24.
Major, E.: Az otthoni gyermeknevelés megvalósulása – a pedagógusok rálátásában.
- Hungarian Conference on Educational Research (HuCER), Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger, 2024. május 23-24.
Major, E.,& Engler, Á.: Az otthoni tanulás támogatása a pedagógusok szemszögéből.
- Hungarian Conference on Educational Research (HuCER), Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger, 2024. május 23-24.
Bencze, Á., Markos, V., Kocsis, Zs., Bacskai, K., Rusznák, A., & Dorogi, A.: A szülői bevonódás kultúrák közötti eltéréseinek vizsgálata.
- Hungarian Conference on Educational Research (HuCER), Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger, 2024. május 23-24.
Bencze, Á., Szilágyi, E., Kelemen, H., & Pusztai, G.: Pedagógusok értékrendjének összefüggése a szülők és az iskola közötti együttműködéssel.
- Hungarian Conference on Educational Research (HuCER), Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger, 2024. május 23-24.
Janecskó, L. L., & Chrappán, M.: „Nem szeretném tanítani, mert nem ismerem” – tanárszakos hallgatók meglátásai a komplex természettudományos oktatásról.
- Hungarian Conference on Educational Research (HuCER), Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger, 2024. május 23-24.
Harsányi, G., & Csók, C.: A gyermekvédelmi gondoskodásban nevelkedő gyermekek kapcsolati beágyazottsága a nevelők és nevelőszülők értelmezésében.
- Hungarian Conference on Educational Research (HuCER), Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger, 2024. május 23-24.
Kocsis, N., & Csók, C.: A nevelőszülők és az iskola közötti kapcsolattartás Hajdú-Bihar vármegyében.
- Hungarian Conference on Educational Research (HuCER), Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger, 2024. május 23-24.
Bodnár, D. & Csók, C.: Tanár szakos hallgatók (kutató)közösségei. Szakmai szocializáció és hozzáadott érték.
- Hungarian Conference on Educational Research (HuCER), Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Eger, 2024. május 23-24.
Bodnár, D., & Csók, C.: The Role of Educational Support Staff in Family-School Partnership: A Teacher's Perspective.
- The 15th International Conference on the Pedagogy of the Future, online, 2024. február 2.
Szilágyi, E.: Kolping students are different, aren’t they?
- XV. Taní-tani Online Nemzetközi Tudományos Konferencia. “A jövő pedagógiája”. Miskolci Egyetem, Miskolc. 2024.02.02.
Kocsis, Zs.; Bodnár, D., & Csák, Zs.: Játszi könnyedséggel együttműködni?! A családok és iskola kapcsolattartásának fejlesztése társasjáték által.
- XV. Taní-tani Online Nemzetközi Tudományos Konferencia. “A jövő pedagógiája”. Miskolci Egyetem, Miskolc. 2024.02.02.
Lánczi, V.: A család és iskola együttműködésére történő felkészítés a tanárképzésben – szisztematikus irodalmi áttekintés.
- XV. Taní-tani Online Nemzetközi Tudományos Konferencia. “A jövő pedagógiája”. Miskolci Egyetem, Miskolc. 2024.02.02.
Rusznák, A.: Iskolabarát szülők? A szülői bevonódás jellemzői a magyarországi szakképző iskolákban.
- Az oktatáskutatás új nemzedéke, Wesley János Főiskola, Budapest, 2024. február 5.
2023
Szilágyi, G., & Csók, C.: Pedagógiai és gyermekvédelmi törekvések a Tanácsköztársaság idején.
- VIII. Ifjú Pszichológiai és Neveléstudományi Kutatók Konferenciája, online, Szeged, 2023. december 2.
Szabó, D., & Kocsis, Zs.: Szülői részvétel: Együttműködő tanár-szülő kommunikáció.
- Magyar Tudomány Ünnepe - "Kutatás és fejlesztés a közoktatásban. A család-iskola partnerség mint az eredményesség kiaknázatlan erőforrása", Debreceni Egyetem, Debrecen, 2023. november 21.
Csók, C.: Pedagógusok és pedagógusokat segítő szakemberek a család-iskola partnerségben.
- Magyar Tudomány Ünnepe - "Kutatás és fejlesztés a közoktatásban. A család-iskola partnerség mint az eredményesség kiaknázatlan erőforrása", Debreceni Egyetem, Debrecen, 2023. november 21.
Pusztai, G.: Nyitott kérdések és módszertani lehetőségek a szülői részvétel kutatásában.
- Magyar Tudomány Ünnepe - "Kutatás és fejlesztés a közoktatásban. A család-iskola partnerség mint az eredményesség kiaknázatlan erőforrása", Debreceni Egyetem, Debrecen, 2023. november 21.
Kocsis, Zs.; Fényes, H.; Markos, V., & Fazekas, E.: A szülők önkéntes munkája az iskolában egy interjús kutatás tükrében.
- Magyar Tudomány Ünnepe - "Kutatás és fejlesztés a közoktatásban. A család-iskola partnerség mint az eredményesség kiaknázatlan erőforrása", Debreceni Egyetem, Debrecen, 2023. november 21.
Bacskai, K.: Területi egyenlőtlenség a család-iskola kapcsolattartásban.
- Magyar Tudomány Ünnepe - "Kutatás és fejlesztés a közoktatásban. A család-iskola partnerség mint az eredményesség kiaknázatlan erőforrása", Debreceni Egyetem, Debrecen, 2023. november 21.
Csák, Zs.; Fényes, H., & Prof. Pusztai, G.: Az apák otthoni és iskolai bevonódása és az erre ható tényezők egy interjús kutatás tükrében.
- XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 2023. október 26-28.
Kocsis, Zs.; Fényes, H.; Markos, V.; Fazekas, E.: Szülők önkéntes iskolai jelenléte a nagyvilágban és Magyarországon.
- XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 2023. október 26-28.
Bencze, Á.; Markos, V.; Kocsis, Zs.; Rusznák, A.; Dorogi, A.: A szülői bevonódás jellemzői. Kultúrák közötti különbségek a PISA vizsgálat adatai alapján.
- XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 2023. október 26-28.
Alter, E.; Vályogos, K.; Dan, B., & Bacskai, K.: A szülői bevonódás és az eredményesség összefüggései Magyarországon az Országos kompetenciamérés adatai alapján.
- XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 2023. október 26-28.
Ceglédi, T., & Bacskai, K.: Reziliens tanulók és szülői bevonódás a református iskolákban. Az Országos Kompetenciamérés tanulságai.
- XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 2023. október 26-28.
Pusztai, G.; Demeter-Karászi, Zs.; Major, E., & Puskás, M.: A család-iskola partnerség specifikumai a felekezeti szektorban.
- XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 2023. október 26-28.
Major, E.; Bencze, Á.; Dorogi, A.; Hegedűs, G.; Rétháti, Cs.; Bacskai, K., & Pusztai, G.: A szülői bevonódás mintázatai az Országos kompetenciamérés adatai alapján.
- XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 2023. október 26-28.
Major, E., & Hegedűs, G.: Megvalósuló jógyakorlatok a szülők-pedagógusok kapcsolattartásában.
- XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 2023. október 26-28.
Csók, C., & Pusztai, G.: Iskolai segítő munkatársak szülőkkel kapcsolatos munkájának lehetőségei és akadályai.
- XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 2023. október 26-28.
Godó, K., & Hornyák Á.: A mentorálás vizsgálata az iskolai közösségben.
- XXIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 2023. október 26-28.
Major, E.: Megvalósuló kommunikáció a pedagógusok és a szülők között.
- XIII. Kiss Árpád Konferencia, Debreceni Egyetem, Debrecen, 2023. szeptember 15.
Pusztai, G.; Demeter-Karászi, Zs., & Bacskai, K.: Iskola vagy közösség? A szülők és az iskola kapcsolata egyházi iskolákban a világ körül.
- Magyarországi Református Egyház Doktorok Kollégiuma, Budapest, 2023. augusztus 24.
Godó, K.: Szülő és mentor kapcsolatának vizsgálata.
- MTA Veszprémi Akadémiai Bizottság Székháza, Veszprém, 2023. június. 17.
Pusztai, G.; Csók, C.; Alter, E.; Dan, B.A.; Bacskai, K., & Pallay, K.: Az iskolai támogató szakemberek szerepe a szülő-iskola kapcsolattartásban.
- MTA-DE-CSATOKK Műhelykonferencia, Debreceni Egyetem, Debrecen. 2023. június 14.
Hrabéczy, A.: Szülői bevonódás és eredményesség kapcsolata a fogyatékossággal élő hallgatók körében.
- Új Nemzeti Kiválóság Program, Debreceni Egyetem Intézményi Konferencia, 2023. június 12.
Pusztai, G., Bodnár, D., Ceglédi, T., Fekete, E. K., Fekete, D., & Pető, V.: Bemutatkozik a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ Oktatáskutató Gyakornoki Programja.
- Együttműködés – A Tanárképzők Szövetségének Tanárképzők Akadémiája és Közgyűlése. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Budapest, 2023. június 10.
Csók, C.: Szakmai közösségek belső rétegzettsége az iskolai segítés területén.
- XXVI. Tavaszi Szél Konferencia, Miskolci Egyetem, 2023. május 5-7.
Csák, Zs.: Az apák otthoni és iskolai bevonódásának típusai gyermekük nagyobb eredményessége érdekébe.
- HUCER 2023, ELTE Savaria Egyetemi Központ, Szombathely. 2023. május 26-27.
Pusztai, G.; Csók, C., & Pallay, K.: A spontán családi életre nevelés létező kontextusai.
- HUCER 2023, ELTE Savaria Egyetemi Központ, Szombathely. 2023. május 26-27.
Kocsis, Zs.; Fényes, H.; Markos. V., & Fazekas, E.: A szülők önkéntes munkája az iskolában egy interjús kutatás tükrében.
- HUCER 2023, ELTE Savaria Egyetemi Központ, Szombathely. 2023. május 26-27.
Kovács, K, & Pusztai, G.: A szülői bevonódás összefüggései a tanulmányi és sportolói eredményességgel.
- HUCER 2023, ELTE Savaria Egyetemi Központ, Szombathely. 2023. május 26-27.
Pető, V., & Chrappán, M.: Középpontban a diákok – a kutatásalapú tanulás elméleti alapjai.
- HUCER 2023, ELTE Savaria Egyetemi Központ, Szombathely. 2023. május 26-27.
Pusztai, G.; Demeter-Karászi, Zs.; Major, E., & Puskás, M.: Felekezeti és nem felekezeti iskolák szülői bevonódás mintázatainak összehasonlítása.
- HUCER 2023, ELTE Savaria Egyetemi Központ, Szombathely. 2023. május 26-27.
Csák, Zs.: Az apák otthoni és iskolai bevonódásának típusai gyermekük nagyobb eredményessége érdekében.
- HUCER 2023, ELTE Savaria Egyetemi Központ, Szombathely. 2023. május 26-27.
Hrabéczy, A., & Pusztai, G.: A sajátos nevelési igényű hallgatók felsőoktatási és intézményen kívüli beágyazottsága.
- HUCER 2023, ELTE Savaria Egyetemi Központ, Szombathely. 2023. május 26-27.
Szűcs, T.; Váradi, J.; Kelemen, H.; Miklódi-Simon, Zs.; Bacskai, K. & Pusztai, G.: A szülői bevonódás típusai a művészetek tanulásában.
- 3. Zenepedagógiai Konferencia, Debrecen, 2023. március 31.
Ceglédi, T., Csók. C., Fekete, E. K., Balogh, J., & Mándoki, R.: A Grounded Theory kvalitatív kutatási paradigma. Módszertani betekintés a reziliens pedagógusok interjús kutatásának folyamatába.
- Kutatói Esték a Vezetés- és Szervezéstudományi Intézetben. Debreceni Egyetem, Debrecen, 2023. február 21.
Gál, E.: Családi nemi szocializáció és szülői bevonódás a tanárszakos hallgatók körében.
- XIV. Taní-Tani Konferencia, Miskolc, 2023. február 3.
Papp, H.: Virtuális Valóság szerepe az oktatásban.
- Hatvani István Szakkollégium konferencia , Debreceni Egyetem, Debrecen. 2023. december 1.
Papp, H.: Virtuális valóság az oktatásban.
- I. Imre Sándor Neveléstudományi Konferencia. Budapesti Műszaki Egyetem, Budapest. 2023. november 9-10.
2021-2022
Csók, C.; Alter, E.; Bacskai, K., Dan, B.A. & Pusztai, G.: A segítő szakemberek szülői bevonódásban betöltött szerepe. Egy szisztematikus szakirodalmi áttekintés eredményei.
- XXII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2022. november 17-19.
Csók, C. & Pusztai, G.: Segítő szakemberek lehetőségei az iskolai egyenlőtlenségek mérséklésében.
- Magyar Szociológiai Társaság 2022. évi vándorgyűlése: Szociológiai Tudás és Közjó. Miskolci Egyetem, Miskolc, 2022. október 14-15.
Győri, K.; Szabó, D. & Lajos, P.: Tehetetlen szülők a digitális nevelésben - avagy egy szisztematikus szakirodalmi elemzés eredményei a szülői digitális nevelésről.
- Oktatáskutatás a 2020-as években, Wesley János Főiskola, Budapest, 2022. szeptember 9.
Szilágyi, E.: Szülői bevonódás és nyelvoktatás.
- Oktatáskutatás a 2020-as években, Wesley János Főiskola, Budapest, 2022. szeptember 9.
Csók, C.: A szakmai szocializáció ambivalenciája az iskolapszichológusok és a pedagógiai asszisztensek körében.
- XXV. Tavaszi Szél Konferencia. Pécsi Tudományegyetem, Pécs, 2022. május 6-8. (I. helyezés: „legjobb előadóknak járó díj”)
Csók, C.: A várható kereset hatása a hallgatói pályafutásra.
- HUCER 2022, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2024. május 26-27.
Szabó, D.; Győri, K. & Lajos, P.: Szisztematikus szakirodalom elemzés a szülői bevonódásról a digitális nevelésben.
- HUCER 2022, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2024. május 26-27.
Gál, E.; Fényes, H.; Bacskai, K. & Pusztai, G.: Nemi különbségek a szülői bevonódásban egy Közép-Kelet európai országban végzett kutatás tükrében.
- HUCER 2022, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2024. május 26-27.
Dan, B.; Kovács, K.E.; Hrabéczy, A.; Bacskai, K. & Pusztai, G.: Is resilience a trait or a result in parental involvement?
- HUCER 2022, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2024. május 26-27.
Pusztai, G.; Major, E.; Szilágyi, E.; Demeter-Karászi, Zs.; Csonka, É. & Bencze, Á.: A szülői bevonódás módjának szektorközi összehasonlítása a nemzetközi gyakorlatban.
- HUCER 2022, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2024. május 26-27.
Papp, H.: A mentor mint iránytű: A Tanítsunk Magyarországért mentorprogram hatása az alacsony státuszú diákok jövőképére, tanulmányi aspirációikra.
- HUCER 2022, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2024. május 26-27.
Fónai, M. & Lánczi, V.: Mobilitási tendenciák eltérései a különböző képzési területek hallgatói között.
- HUCER 2022, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2024. május 26-27.
Ceglédi, T.: Önmagunkból táplálkozva tanítani.
- III. Oktatás határhelyzetben konferencia. Nagyvárad, Románia, 2022. március 11-12.
Biró, B.: Szülői bevonódás az érmihályfalvi Step by Step alternatív oktatásban.
- VII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia, Debreceni Egyetem, Hajdúböszörmény, 2022. április 8.
Kovács, K.E.; Dan, B.A.; Hrabéczy, A.; Bacskai, K. & Pusztai, G.: Szülői bevonódás és reziliencia sajátos nevelési igényű diákok családjaiban. Egy szisztematikus szakirodalom-áttekintés eredményei.
- VII. Különleges Bánásmód Nemzetközi Interdiszciplináris Konferencia. Debreceni Egyetem, Debrecen, 2022. március 18.
Csonka, É.: A középiskolai tanárok hatása a végzős diákok pályamotivációjára.
- XIII. Taní-tani konferencia. Miskolci Egyetem, Miskolc, 2022. február 4.
Szilágyi, E.: Irodalmi szövegek alkalmazása az idegen nyelvi szövegértés fejlesztése során.
- XIII. Taní-tani konferencia. Miskolci Egyetem, Miskolc, 2022. február 4.
Csonka, É.: A középiskolai tanárok hatása a végzős diákok pedagógus pályával kapcsolatos motivációira és választására.
- Oktatáskutatás új nemzedéke. Wesley János Főiskola, Budapest, 2022. január 21-23.
Csonka, É.: A középiskolai tanárok hatása a végzős diákok pedagógus pályával kapcsolatos motivációira és választására.
- Doktoranduszok konferencia, 2021. december 2-3. Kolozsvár
Pusztai, G.: A pandémiás időszak társadalmi tapasztalatai az oktatás és nevelés világában.
- Magyar Tudományos Akadémia, "Tudomány és Parlament: együtt a járvány ellen". 2021. november 11. Budapest
Balogh, J. & Lólé, B.: A családokkal való kapcsolat mint a pályaelhagyás lehetséges rizikófaktora a pályaív egyes szakaszain.
- XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szegedi Tudományegyetem, Szeged, 2021. november 18-20.
Ceglédi, T. & Bordás, A.: A reziliens személyes életút kihívásai és kiaknázható erőforrásai a pedagógusok szakmai életútjában.
- XXI. Országos Neveléstudományi Konferencia. Szegedi Tudományegyetem, Szeged, 2021. november 18-20.
Biró, B.: Szülői bevonódás egy magyar ajkú partiumi kisváros Step by Step alternatív osztályaiban.
- Kari Tudományos Diákköri Konferencia (szóbeli előadás- I. helyezés) Debreceni Egyetem, Debrecen
Biró, B.: Szülői bevonódás egy magyar ajkú partiumi kisváros Step by Step alternatív osztályaiban".
- Hit és Értelem Multidiszciplináris Konferencia, Szent László Katolikus Szakkollégium, Debrecen, 2021