MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoport publikációi

Indexelt publikációk

D1

Pusztai, G.; Fényes, H. (2022). Religiosity as a Factor Supporting Parenting and Its Perceived Effectiveness in Hungarian School Children’s Families.

Pusztai, G.; Bacskai, K., & Morvai, L. (2021). Religious Values and Educational Norms among Catholic and Protestant Teachers in Hungary.

Q1

Kovács, K., Oláh, Á. J., & Pusztai, G. (2024). The role of parental involvement in academic and sports achievement.

Szűcs, T., Váradi, J., Kelemen, H., Miklódi-Simon, Z., & Pusztai, G. (2023). The role of parents in their children’s artistic education: The effect of parental involvement in the transgenerational process.

Dan, B. A.; Kovács, K.E.; Bacskai, K.; Ceglédi, T.; Pusztai, G. (2023). Family–SEN School Collaboration and Its Importance in Guiding Educational and Health-Related Policies and Practices in the Hungarian Minority Community in Romania.

Pusztai, G., Demeter-Karászi, Zs. Csonka, É, Bencze, Á. Bacskai, K. &  Major, E.: Patterns of parental Involvement in schools of religious communities. Systematic literature review.

  • British Journal of Religious Education 

Kovács, K., Kovács K.E., Bacskai, K. Békési, Zs., Oláh, Á., Pusztai, G. (2022). Effects and types of parental involvement in school-based sport and health programs: a systematic review.

Q2

Kovács, K.E., Dan, B., Hrabéczy, A., Bacskai, K., & Pusztai, G.(2022). Is Resilience a Trait or a Result of Parental Involvement? The Results of a Systematic Literature Review.

Csók, C., & Pusztai, G. (2022). Parents' and teachers' expectations of school social workers.

Pusztai, G., & Csók, C. (2023). Views of teachers and support staff at schools on the implementation and development of family life education.

  • European Journal of Contemporary Education, 12(4), 1401-1409. DOI: 10.13187/ejced.2023.4.1401 

Hrabéczy, A., Ceglédi, T., Bacskai, K., & Pusztai, G. (2023). How can Social capital become a facilitator of inclusion?

Pusztai, G., Róbert, P., & Fényes, H. (2022): Parental Involvement and School Choice in Hungarian Primary Schools.

Pusztai, G., & Rosta, G. (2023). Does home or school matter more? The effect of family and institutional socialization on religiosity: the case of Hungarian youth.

Q3

Szabó D., Győri K., Lajos P., & Pusztai G. (2023). Szülői bevonódás a digitális nevelésben: szisztematikus szakirodalom-elemzés.

 

Egyéb angol nyelvű publikációk az MTA KFKP támogatásával

Csák, Zs. (2023). Types of Fathers’ Home-based and School-based Involvement in a Hungarian Interview Study.

Ceglédi, T., & Dabney-Fekete, I. (2023). Curricular and extracurricular learning among students with resilience potential. Social inequalities in higher education.

Tóth, R., & Bodnár, D. (2023). The Dimensions of Parent-School Partnership.

Major, E. (2023): Parent-Teacher Communication from the Perspective of the Educator.

Dan, B. A. (2023). The Importance of Student-Teacher Relationship in Romanian SEN Schools Among Hungarian Minorities.

 

Hazai folyóiratban/magyar nyelven megjelent publikációk, amelyek kapcsolódnak a témához

Biró, B., & Ceglédi, T. (2023). A mesélőszék mint kidolgozott nyelvi kódot fejlesztő eszköz a Step by Step alternatív oktatásban.

  • Különleges Bánásmód, 9(2), 83-97. 10.18458/KB.2023.2.83

​​​​Csák Z. (2023). Az apák otthoni iskolai bevonódásának típusai egy interjús kutatás tükrében.

Csák, Z., & Fényes, H. (2023). Az apák iskolával kapcsolatos bevonódása és az ezt befolyásoló tényezők egy interjús kutatás tükrében.

Dorogi, A. (2023). A családi háttér és az eredményességre gyakorolt hatás a magyarországi szakképzésben,

  • In: Karlovitz, János Tibor (szerk.) Elméletek és ötletek a módszertani változáshoz, International Research Institute (349-366). ISBN 978-80-89691-78-4

Bicsák, Zs. Á., Kiss, D., Papp, H., Tóth, E., & Ceglédi, T. (2023). „Tiszteljék és becsüljék meg azt a szakmát és azt a tudást, ami az egyetem által elérhető!” – Interjú Brezsnyánszky László Professzor úrral.

  • Pedagógusképzés, 22(1), 77–93.

Pusztai Gabriella, Pallay Katalin & Csók Cintia (2023). A családi életre nevelés realitásai. Családi miliőtípusok az iskolai szakemberek perspektívájából.

Rosta G. & Pusztai G. (2022). Az egyházi oktatás hatása a fiatalok vallásosságának alakulására.

  • Educatio. 31 (3), 425–444. 10.1556/2063.31.2022.3.6

Bacskai K. & Ceglédi T. (2022). Ugródeszka-e a református iskola a hátrányos helyzetű tanulóknak? Reziliens diákok a református oktatási rendszerben.

  • Collegium Doctorum.

Major, E. Bacskai, K., & Engler, Á. (2022). Nevelési értékpreferenciák az állami és egyházi iskolákban.

  • Educatio, 31(3), 479–488. 10.1556/2063.31.2022.3.9

Hornyák, Á. & Pusztai, G. (2022). Social and cultural impacts of becoming an innovative teacher. PedActa, 12(1), 27-38.

Kocsis, Zs., Markos, V., Fazekas, E.,  & Pusztai, G. (2022). Az önkéntesség mint a szülők iskolai bevonódásának egy formája – szisztematikus szakirodalmi elemzés eredményeinek bemutatása.

  • Önkéntes Szemle, 2(4), 57-87.

Szűcs, T., Kelemen, H., Miklódi-Simon Zs., & Váradi J. (2022). A szülők szerepe gyermekük művészeti nevelésében. A szülői bevonódás hatása a transzgenerációs folyamatban.

  • In: Kovács Klára (szerk.) Értékközvetítés és iskola. Tanulmányok Szabó László Tamás tiszteletére (pp. 54-71.). Debrecen-CHERD.

Hornyák Á., Bacskai K., & Pusztai, G. (2021). Az újító pedagógusok hatása az Észak-Magyarország és az Észak-Alföld régió négy megyéjének középfokú oktatási intézményeiben. Az oktatási innovációs gyakorlatok középtávú eredményessége.

  • Magyar Pedagógia, 2021, 3, 237-256.

 

Az MTA KFKP támogatásával megjelent publikációk, amelyekben résztémaként megjelenik a kutatási téma

D1

Kovács, K., & Pusztai, G. (2023). An empirical study of Bourdieu’s theory on capital and habitus in the sporting habits of higher education students learning in Central and Eastern Europe.

Q1

Pusztai, G., Demeter-Karászi, Zs., Alter, E., Marincsák, R., & Dabney-Fekete, I.D. (2022). Administrative data analysis of student attrition in hungarian medical training.

Kovács, K.E., Kovács, K., Szabó, F., Őrsi, B., & Pusztai, G. (2022). Sport Motivation from the Perspective of Health, Institutional Embeddedness and Academic Persistence among Higher Educational Students.

Q2

Berei, E.B., & Pusztai, G. (2022). Learning through Digital Devices—Academic Risks and Responsibilities.

Ceglédi, T., Fényes, H., & Pusztai, G. (2022). The Effect of Resilience and Gender on the Persistence of Higher Education Students.

Győri, K., & Pusztai, G. (2022). Exploring the Relational Embeddedness of Higher Educational Students During Hungarian Emergency Remote Teaching. Higher Education Dropout After COVID-19: New Strategies to Optimize Success.

Pusztai G., Fényes, H., & Kovács K. (2022). Factors Influencing the Chance of Dropout or Being at Risk of Dropout in Higher Education.

Csók, C., & Pusztai, G. (2023). Stratified Student Society in Higher Education Fields. Impact of Expected Earning on Students' Career.

  • European Journal of Contemporary Education, 12(1), DOI: 10.13187/ejced.2023.1.40

​​​​​​​​​​​​​​

Egyéb angol nyelvű publikációk

Hrabéczy, A., & Csók, C. (2023): Career choice along the student’s study path in higher education.

  • IPSZIN (Ifjú  Pszichológiai és Neveléstudományi Folyóirat), 1(1), 55-66.
Legutóbbi frissítés: 2024. 02. 10. 17:23