MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoport tagjai

Alter Emese

PhD jelölt - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

2020-ban végeztem pszichológia szakon a Szegedi Tudományegyetemen, majd ugyanezen év őszén kezdtem meg ösztöndíjas hallhatóként PhD tanulmányaimat a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskolájának Nevelés- és Művelődéstudományi doktori programjában Dr. Bocsi Veronika témavezetésével. Doktori tanulmányaim kezdete óta tagja vagyok a CHERD kutatócsoportnak, valamint a CEJER szerkesztőségének. Kutatásom fókuszában a hazai STEM (science, technology, engineering, mathematics) felsőoktatás áll, különös tekintettel a szakok rekrutációs jellemzőire és a nemi különbségekre.

Elérhetőség: alter.emese@arts.unideb.hu     Scopus

 

Bencze Ádám

PhD jelölt és tanársegéd - Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, kutató-elemző - KINCS Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért

A szociológia és a szociálpolitika diplomáimat a Debreceni Egyetemen szereztem meg. Jelenleg a Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (KINCS) kutató-elemzője, a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet tanársegédje, a CHERD kutatócsoport tagja és a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjának abszolvált PhD hallgatója vagyok Prof. dr. Engler Ágnes témavezetésével. A doktori disszertációm témája a fiatalok gyermekvállalási terveinek a racionalitása és a társadalmi integrációjuknak a hatásai.

Elérhetőség: bencze.adam@arts.unideb.hu

 

Csók Cintia

PhD jelölt és tanársegéd - Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet

Csók Cintia a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ
kutatója, a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és
Művelődéstudományi Intézet tanársegédje, valamint a Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Programjának abszolvált doktorandusza és programtitkára. 2017-ben és 2019-ben első helyezett lett az Országos Tudományos Diákköri Konferencián, majd 2019-ben Pro Scientia Aranyérmmel, az OTDT által alapított legrangosabb hallgatói kitüntetéssel díjazták. Két alkalommal nyert el Köztársasági Ösztöndíjat, kétszer az Új Nemzeti Kiválóság Program, valamint 2020-ban és 2024-ben az Universitas ösztöndíjban részesült. 2023-ban a Belügyminisztérium Köznevelési Tudományos Tanács Pedagógus kutatási pályázatán első helyezést ért el, továbbá az Educational Leadership Network Europe (ELNE) Inspiring Showcase kategóriában díjazta a benyújtott pályaművét. 2021-től a Pedagógusok szülői elköteleződést erősítő képességének fejlesztése című MTA közoktatásfejlesztési program kutatócsoportjában két munkacsoport vezetője. Kutatási területe az iskolai segítő szakemberek tantermi és tantermen kívüli pedagógiai munkájának vizsgálata.

Elérhetőség: csok.cintia@arts.unideb.hu     Scopus

 

Dr. Demeter-Karászi Zsuzsanna

tanársegéd - Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet

Demeter-Karászi Zsuzsanna vagyok, a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjának PhD hallgatója. Tanulmányaimat Nagyváradon a Partiumi Keresztény Egyetemen végeztem angol-magyar alapképzésen, majd ezt követően Többnyelvűség és multikulturalitás mesterképzésen. Tanulmányaim során meghatározó szerepet töltött be a Svájcban eltöltött fél év, a fribourgi egyetemen (University of Fribourg). A doktori programnak köszönhetően a CHERD kutatócsoport aktív tagja, valamint a Central European Journal of Educational Research folyóirat felelős szerkesztője vagyok. Kutatási témám az egyházi és állami felsőoktatási intézmények, valamint azok hallgatóinak szektorközi összehasonlítása.

Elérhetőség: demeter-karaszi.zsuzsanna@arts.unideb.hu    LinkedIn     Scopus

 

Godó Katalin

PhD jelölt - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

Godó Katalin vagyok, a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Programjának abszolvált PhD hallgatója. Kutatási témám a mentorálás, azon belül is főként az általános iskolai mentorprogramokra fókuszálok Dr. Ceglédi Tímea témavezetésével. Több programban is részt vettem mentorként és mentoráltként.  A mentorálás a szívügyem, valamint a tanítás is fontos szerepet játszik az életemben. Doktori tanulmányaim kezdete óta tagja vagyok a CHERD kutatócsoportnak, valamint több éven keresztül tagja voltam CEJER szerkesztőbizottságának. Sokat fejlődtem és fejlődök a mai napig is ebben az inspiratív kutatóközösségben, amiért nagyon hálás vagyok. 

Elérhetőség: godo.katalin.mentor@gmail.com     LinkedIn

 

Hrabéczy Anett

tanársegéd - Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet

Hrabéczy Anett 2019-ben végzett nevelétudomány mesterszakon, etz követően a Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Program PhD hallgatója. A Central European Journal of Educational Research (CEJER) és a Hungarian Educational Research Journal (HERJ) folyóiratok szerkesztőségének tagja, neveléstudomány mesterszakos tanulmányai óta tagja a CHERD-Hungary kutatócsoportnak. 2021-ben a Neurotech EU programhoz csatlakozva részt vesz a WP6 "Understanding societal challanges" alcsoportjának munkálataiban. Kutatási témája a sajátos nevelési igényű hallgatók helyzetével foglalkozik a felsőoktatás és a munkaerőpiaci elhelyezkedés területén. A mesterszakos tanulmányai alatt kezdett el foglalkozni ezzel a területtel, és a XXXIV. Országos Tudományos Diákköri Konferencián I. helyezést ért el a témában írt dolgozatával. 2020-ban az Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíja keretében a fogyatékossággal élő diplomások körében végzett kutatást. Témavezetője Prof. Dr. Pusztai Gabriella.

Elérhetőség: hrabéczy.anett@arts.unideb.hu     Scopus

 

Kelemen Hernietta

PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

 

Major Enikő

PhD jelölt- Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

2000-ben vettem át tanító-hitoktató oklevelemet, majd elvégeztem a mentálhigiénikus szakot. Pedagógia szakos egyetemi bölcsészdiplomámat a Debreceni Egyetemen szereztem 2009-ben, amit kiegészítettem a tehetségfejlesztő szakvizsgával. A Debreceni Református Hittudományi Egyetemen anyanyelvi tantárgypedagógiát tanítok tanító szakos hallgatóknak. 2020-tól vagyok a Humán Tudományok Doktori Iskola hallgatója, 2024-ben abszolváltam. Kutatási területem a pedagógusok és a szülők együttműködésen alapuló gyermeknevelése szektorközi összehasonlításban.

 

Mándoki Réka

PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

Mándoki Réka vagyok, a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Program első éves ösztöndíjas PhD-hallgatója. A Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karán szereztem meg 2020-ban óvodapedagógus alapdiplomámat, majd 2022-ben végeztem a szociálpedagógia mesterképzésen. Hamar felkeltette érdeklődésem a tudományos világ, így már alapszakosként is tagja voltam a DETEP-nek. 2018-ban Makovecz ösztöndíjjal kint töltöttem fél évet a Partiumi Keresztény Egyetemen. 2019-ben elnyertem a Pro Regione díjat, 2021-ben pedig a 35. OTDK-n második helyezést értem el. Kutatási témám az óvodai idegen nyelv és családi háttér összefüggésének vizsgálata hátrányos helyzetű térségekben.

Elérhetőség: mandoki.reka@arts.unideb.hu

 

Miklódi-Simon Zsófia

PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

Miklódi-Simon Zsófia vagyok, ösztöndíjas PhD hallgató a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Programjában. Mester oklevelemet 2023-ban szereztem a Debreceni Egyetem Neveléstudományi mesterképzésén, ahol már a képzés kezdetétől tagja voltam a Debreceni Egyetem Tehetséggondozó Programjának és a CHERD (The Center for Higher Education Research and Development) kutatócsoportnak. Kutatói munkámat már ebben az időszakban elkezdtem, művészeti nevelés és szabadidős tevékenységek kapcsolatáról, amelynek eredményeit 2022-ben kutató társaimmal volt lehetőségünk bemutatni az Országos Neveléstudományi Konferencián. Disszertációmban a nevelőcsaládokban élő gyermekek szabadidős tevékenységeinek hatását vizsgálom a nevelésbe vett gyermekek tanulmányi eredményességére.

Elérhetőség: LinkedIn

 

Dr. Nagy Éva

A Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karának Társadalomtudományi Tanszékén dolgozom adjunktusként. Szociológus végzettségemet, kulturális antropológia specializációval a Miskolci Egyetemen szereztem 2002-ben, doktori disszertációmat 2024-ben védtem meg a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Programjában. Disszertációm az autizmussal élő gyerekeket nevelő szülők gondoskodásban szerzett tapasztalatait vizsgálja, figyelmet fordítva a gondoskodást érintő egyenlőtlenségekre. A kutatás kvalitatív vizsgálati módszerre épül, s ehhez a módszertani irányhoz kötődik a korábbi kutatói munkáim többsége. Jelenlegi kutatói látásmódom formálásában nagy szerepet játszottak a DE Neveléstudományi Doktori Programjában, a Regionális Egyetem kutatócsoportban szerzett korábbi tapasztalataim, valamint a SE-ETK Társadalomtudományi Tanszék különböző kutatási projektjeiben való részvételem. Utóbbiak az egészségügyi ellátórendszer működésének egy-egy sajátos aspektusára koncentráltak, így egészségügyi szakemberek státuszmegélésével, valamint az egészségügyi ellátórendszer lokális percepciójával, az ellátórendszerhez való hozzáférés korlátaival foglalkoztak.

 

Dr. Pallay Katalin

Docens, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola

PhD-fokozatát a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programján szerezte 2022-ben. Disszertációjának címe: Karrierépítés és mobilitási döntés. A Balassi Intézet egykori kárpátaljai hallgatóinak tanulmányi pályafutása, munkaerőpiaci elhelyezkedése és társadalmi beágyazódása a végleges letelepedés tükrében. Főbb kutatási területéhez tartozik a hallgatói mobilitás, a nemzeti kisebbségek oktatása, a tanulmányi eredményesség és a mobilis hallgatók társadalmi integrációja. 2016-tól a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központjának (CHERD) kutatója. A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola Pedagógia, Pszichológia, Tanító, Óvodapedagógia, Oktatás- és Intézményvezetés Tanszék docenseként, a Lehoczky Tivadar Társadalomtudományi kutatóközpont kutatójaként dolgozik.

Elérhetőség: pallay.katalin@kmf.org.ua

 

Rusznák Anett

PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

Rusznák Anett vagyok, a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Program ösztöndíjas PhD-hallgatója. 2020-ban a Debreceni Református Hittudományi Egyetemen végeztem tanító szakon, majd 2022-ben a Debreceni Egyetem Neveléstudomány mester képzésén szereztem oklevelet. Neveléstudomány mesterszakos tanulmányaim óta tagja vagyok a CHERD-Hungary kutatócsoportnak. 2020-tól tagja voltam a DETEP-nek. 2021-ben elnyertem a Pro Regione díjat, illetve a Nemzeti Felsőoktatási Program ösztöndíja keretében a szülő és az iskola kapcsolatának vizsgálata körében végeztem kutatást. Kutatási témám a szülői elköteleződés sajátosságai különböző eredményességgel jellemezhető középiskolákban.

Elérhetőség: rusznak.anett@arts.unideb.hu

 

Sávai-Átyin Regina

PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

Sávai-Átyin Regina Andrea vagyok, elsőéves ösztöndíjas PhD- hallgatója a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Programjának. 2022-ben végeztem a Debreceni Egyetemen folyó osztatlan tanárképzésben német nyelv és kultúra - történelem és állampolgári ismeretek tanáraként. A diplomaszerzést követően felvételt nyertem a doktori programba, ahol tagja vagyok a CHERD kutatócsoportnak, illetve a Central European Journal of Educational Research folyóirat szerkesztőségének. A kutatásaim a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségekkel küzdő tanulók eredményességének hátterében álló szereplőkre és tényezőkre fókuszálnak, különös tekintettel az interprofesszionális kooperációra és a pedagógusi eszköztárra.

Elérhetőség: atyin.regina@arts.unideb.hu

 

Szabó Dóra

PhD jelölt - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program, tanársegéd - DE, Média- és Könyvtártudományi Intézet, Könyvtár- és Információtudományi Tanszék

A Debreceni Egyetem Nevelés-és Művelődéstudományi Doktori Programjának doktorandusza vagyok 2020 óta. Tanulmányaimat a Debreceni Egyetemen végeztem német nyelv és kultúra-, könyvtárostanár szakon. Már egyetemi éveim alatt elkezdtem a kutatói munkát; olvasáskutatással, digitális kompenteciával foglalkoztam, melyet a DETEP és Fiatal kutatói ösztöndíjprogramok is támogattak. S későbbi kutatásaimban a pedagógusok digitális írástudása, IKT-használata jutott kulcsszerephez. Jelenlegi fő kutatási területem ismét olvasáskutatás területeire vezetett el, fő kutatási kérdésem, hogyan tudnak a közkönyvtárak és a könyves influenszerek az olvasávé nevelés érdekében együttmáködni.

Elérhetőség: szabo.dora@arts.unideb.hu    LinkedIn     Scopus

 

Dr. Szűcs Tímea

Földrajz és ének-zene szakos tanárként és tájvédő geográfusként végzett. A Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetének adjunktusa és témavezető a DE Humán Tudományok Doktori Iskola Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjában. Kutatásait a zenepedagógia területén végzi, azt vizsgálva, hogy a zenetanulás hogyan befolyásolja a tanulók hatékonyságát, eredményességét, illetve hogyan függ mindez a diákok szocio-ökonómiai hátterétől. Jelenleg olyan intézményeket kutat, amelyek sikeresek a zenetanulás és a tehetséggondozás területén a hátrányos helyzetű tanulók körében.

Elérhetőség: szucs.timea@arts.unideb.hu     Scopus

 

Dr. Tódor Imre

egyetemi adjunktus, Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Tanárképző Intézet

Felsőfokú tanulmányait Rómában, a Pontificia Università Gregoriana teológiai majd filozófiai szakán, végezte. Az alkalmazott filozófiai mesterképzési tanulmányait követően doktori tanulmányokat folytatott. A filozófiai doktori (PhD) fokozatát 2014-ben a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetem Filozófiai Doktori Iskolájában; míg a neveléstudományi doktori (PhD) értekezését a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskolájában védte meg 2019-ben. 2017 óta a Sapientia EMTE Tanárképző Intézetének az adjunktusa, míg 2022 óta az Intézet keretén belül működő PedPsi Kutatóközpont igazgatója. A neveléstudományi jellegű kutatási témái a közoktatás (középiskolaválasztás, felekezeti oktatás) területére fókuszálnak.

Elérhetőség: todorimre@uni.sapientia.ro

 

Vincze Zsófia

PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program 

2023 őszétől a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Program PhD-hallgatója vagyok. Tanulmányaimat a Partiumi Keresztény Egyetemen végeztem alapképzésen Angol Nyelv és Irodalom – Német Nyelv és Irodalom szakon, mesterképzésen Fordító-tolmács szakon. Témavezetőmmel, Prof. Dr. Pusztai Gabriellával a partiumi fiatalok jövőképe és az azt befolyásoló tényezők témakörben kutatunk, ezen belül a romániai magyar kisebbség oktatási helyzetével is foglalkozunk. A CHERD kutatócsoport tagjaként követhetem kollégáim munkásságát, és a CEJER szerkesztőségében is tevékenykedem. 

Elérhetőség: LinkedIn

 

Legutóbbi frissítés: 2024. 10. 04. 13:32