PhD jelölt - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
2020-ban végeztem pszichológia szakon a Szegedi Tudományegyetemen, majd ugyanezen év őszén kezdtem meg ösztöndíjas hallhatóként PhD tanulmányaimat a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskolájának Nevelés- és Művelődéstudományi doktori programjában Dr. Bocsi Veronika témavezetésével. Doktori tanulmányaim kezdete óta tagja vagyok a CHERD kutatócsoportnak, valamint a CEJER szerkesztőségének. Kutatásom fókuszában a hazai STEM (science, technology, engineering, mathematics) felsőoktatás áll, különös tekintettel a szakok rekrutációs jellemzőire és a nemi különbségekre.
Elérhetőség: alter.emese@arts.unideb.hu Scopus
PhD jelölt és tanársegéd - Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, kutató-elemző - KINCS Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért
A szociológia és a szociálpolitika diplomáimat a Debreceni Egyetemen szereztem meg. Jelenleg a Kopp Mária Intézet a Népesedésért és a Családokért (KINCS) kutató-elemzője, a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet tanársegédje, a CHERD kutatócsoport tagja és a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjának abszolvált PhD hallgatója vagyok Prof. dr. Engler Ágnes témavezetésével. A doktori disszertációm témája a fiatalok gyermekvállalási terveinek a racionalitása és a társadalmi integrációjuknak a hatásai.
Elérhetőség: bencze.adam@arts.unideb.hu
PhD jelölt és tanársegéd - Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Csók Cintia a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központ
kutatója, a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és
Művelődéstudományi Intézet tanársegédje, valamint a Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Programjának abszolvált doktorandusza és programtitkára. 2017-ben és 2019-ben első helyezett lett az Országos Tudományos Diákköri Konferencián, majd 2019-ben Pro Scientia Aranyérmmel, az OTDT által alapított legrangosabb hallgatói kitüntetéssel díjazták. Két alkalommal nyert el Köztársasági Ösztöndíjat, kétszer az Új Nemzeti Kiválóság Program, valamint 2020-ban és 2024-ben az Universitas ösztöndíjban részesült. 2023-ban a Belügyminisztérium Köznevelési Tudományos Tanács Pedagógus kutatási pályázatán első helyezést ért el, továbbá az Educational Leadership Network Europe (ELNE) Inspiring Showcase kategóriában díjazta a benyújtott pályaművét. 2021-től a Pedagógusok szülői elköteleződést erősítő képességének fejlesztése című MTA közoktatásfejlesztési program kutatócsoportjában két munkacsoport vezetője. Kutatási területe az iskolai segítő szakemberek tantermi és tantermen kívüli pedagógiai munkájának vizsgálata.
Elérhetőség: csok.cintia@arts.unideb.hu Scopus
tanársegéd - Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Demeter-Karászi Zsuzsanna vagyok, a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjának PhD hallgatója. Tanulmányaimat Nagyváradon a Partiumi Keresztény Egyetemen végeztem angol-magyar alapképzésen, majd ezt követően Többnyelvűség és multikulturalitás mesterképzésen. Tanulmányaim során meghatározó szerepet töltött be a Svájcban eltöltött fél év, a fribourgi egyetemen (University of Fribourg). A doktori programnak köszönhetően a CHERD kutatócsoport aktív tagja, valamint a Central European Journal of Educational Research folyóirat felelős szerkesztője vagyok. Kutatási témám az egyházi és állami felsőoktatási intézmények, valamint azok hallgatóinak szektorközi összehasonlítása.
Elérhetőség: demeter-karaszi.zsuzsanna@arts.unideb.hu LinkedIn Scopus
PhD jelölt - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
Godó Katalin vagyok, a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Programjának abszolvált PhD hallgatója. Kutatási témám a mentorálás, azon belül is főként az általános iskolai mentorprogramokra fókuszálok Dr. Ceglédi Tímea témavezetésével. Több programban is részt vettem mentorként és mentoráltként. A mentorálás a szívügyem, valamint a tanítás is fontos szerepet játszik az életemben. Doktori tanulmányaim kezdete óta tagja vagyok a CHERD kutatócsoportnak, valamint több éven keresztül tagja voltam CEJER szerkesztőbizottságának. Sokat fejlődtem és fejlődök a mai napig is ebben az inspiratív kutatóközösségben, amiért nagyon hálás vagyok.
Elérhetőség: godo.katalin.mentor@gmail.com LinkedIn
tanársegéd - Debreceni Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet
Hrabéczy Anett 2019-ben végzett nevelétudomány mesterszakon, etz követően a Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Program PhD hallgatója. A Central European Journal of Educational Research (CEJER) és a Hungarian Educational Research Journal (HERJ) folyóiratok szerkesztőségének tagja, neveléstudomány mesterszakos tanulmányai óta tagja a CHERD-Hungary kutatócsoportnak. 2021-ben a Neurotech EU programhoz csatlakozva részt vesz a WP6 "Understanding societal challanges" alcsoportjának munkálataiban. Kutatási témája a sajátos nevelési igényű hallgatók helyzetével foglalkozik a felsőoktatás és a munkaerőpiaci elhelyezkedés területén. A mesterszakos tanulmányai alatt kezdett el foglalkozni ezzel a területtel, és a XXXIV. Országos Tudományos Diákköri Konferencián I. helyezést ért el a témában írt dolgozatával. 2020-ban az Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíja keretében a fogyatékossággal élő diplomások körében végzett kutatást. Témavezetője Prof. Dr. Pusztai Gabriella.
Elérhetőség: hrabéczy.anett@arts.unideb.hu Scopus
PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
PhD jelölt- Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
2000-ben vettem át tanító-hitoktató oklevelemet, majd elvégeztem a mentálhigiénikus szakot. Pedagógia szakos egyetemi bölcsészdiplomámat a Debreceni Egyetemen szereztem 2009-ben, amit kiegészítettem a tehetségfejlesztő szakvizsgával. A Debreceni Református Hittudományi Egyetemen anyanyelvi tantárgypedagógiát tanítok tanító szakos hallgatóknak. 2020-tól vagyok a Humán Tudományok Doktori Iskola hallgatója, 2024-ben abszolváltam. Kutatási területem a pedagógusok és a szülők együttműködésen alapuló gyermeknevelése szektorközi összehasonlításban.
PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
Mándoki Réka vagyok, a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Program első éves ösztöndíjas PhD-hallgatója. A Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karán szereztem meg 2020-ban óvodapedagógus alapdiplomámat, majd 2022-ben végeztem a szociálpedagógia mesterképzésen. Hamar felkeltette érdeklődésem a tudományos világ, így már alapszakosként is tagja voltam a DETEP-nek. 2018-ban Makovecz ösztöndíjjal kint töltöttem fél évet a Partiumi Keresztény Egyetemen. 2019-ben elnyertem a Pro Regione díjat, 2021-ben pedig a 35. OTDK-n második helyezést értem el. Kutatási témám az óvodai idegen nyelv és családi háttér összefüggésének vizsgálata hátrányos helyzetű térségekben.
Elérhetőség: mandoki.reka@arts.unideb.hu
PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
Miklódi-Simon Zsófia vagyok, ösztöndíjas PhD hallgató a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Programjában. Mester oklevelemet 2023-ban szereztem a Debreceni Egyetem Neveléstudományi mesterképzésén, ahol már a képzés kezdetétől tagja voltam a Debreceni Egyetem Tehetséggondozó Programjának és a CHERD (The Center for Higher Education Research and Development) kutatócsoportnak. Kutatói munkámat már ebben az időszakban elkezdtem, művészeti nevelés és szabadidős tevékenységek kapcsolatáról, amelynek eredményeit 2022-ben kutató társaimmal volt lehetőségünk bemutatni az Országos Neveléstudományi Konferencián. Disszertációmban a nevelőcsaládokban élő gyermekek szabadidős tevékenységeinek hatását vizsgálom a nevelésbe vett gyermekek tanulmányi eredményességére.
Elérhetőség: LinkedIn
A Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Karának Társadalomtudományi Tanszékén dolgozom adjunktusként. Szociológus végzettségemet, kulturális antropológia specializációval a Miskolci Egyetemen szereztem 2002-ben, doktori disszertációmat 2024-ben védtem meg a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Programjában. Disszertációm az autizmussal élő gyerekeket nevelő szülők gondoskodásban szerzett tapasztalatait vizsgálja, figyelmet fordítva a gondoskodást érintő egyenlőtlenségekre. A kutatás kvalitatív vizsgálati módszerre épül, s ehhez a módszertani irányhoz kötődik a korábbi kutatói munkáim többsége. Jelenlegi kutatói látásmódom formálásában nagy szerepet játszottak a DE Neveléstudományi Doktori Programjában, a Regionális Egyetem kutatócsoportban szerzett korábbi tapasztalataim, valamint a SE-ETK Társadalomtudományi Tanszék különböző kutatási projektjeiben való részvételem. Utóbbiak az egészségügyi ellátórendszer működésének egy-egy sajátos aspektusára koncentráltak, így egészségügyi szakemberek státuszmegélésével, valamint az egészségügyi ellátórendszer lokális percepciójával, az ellátórendszerhez való hozzáférés korlátaival foglalkoztak.
Docens, II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola
PhD-fokozatát a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programján szerezte 2022-ben. Disszertációjának címe: Karrierépítés és mobilitási döntés. A Balassi Intézet egykori kárpátaljai hallgatóinak tanulmányi pályafutása, munkaerőpiaci elhelyezkedése és társadalmi beágyazódása a végleges letelepedés tükrében. Főbb kutatási területéhez tartozik a hallgatói mobilitás, a nemzeti kisebbségek oktatása, a tanulmányi eredményesség és a mobilis hallgatók társadalmi integrációja. 2016-tól a Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központjának (CHERD) kutatója. A II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola Pedagógia, Pszichológia, Tanító, Óvodapedagógia, Oktatás- és Intézményvezetés Tanszék docenseként, a Lehoczky Tivadar Társadalomtudományi kutatóközpont kutatójaként dolgozik.
Elérhetőség: pallay.katalin@kmf.org.ua
PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
Rusznák Anett vagyok, a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Program ösztöndíjas PhD-hallgatója. 2020-ban a Debreceni Református Hittudományi Egyetemen végeztem tanító szakon, majd 2022-ben a Debreceni Egyetem Neveléstudomány mester képzésén szereztem oklevelet. Neveléstudomány mesterszakos tanulmányaim óta tagja vagyok a CHERD-Hungary kutatócsoportnak. 2020-tól tagja voltam a DETEP-nek. 2021-ben elnyertem a Pro Regione díjat, illetve a Nemzeti Felsőoktatási Program ösztöndíja keretében a szülő és az iskola kapcsolatának vizsgálata körében végeztem kutatást. Kutatási témám a szülői elköteleződés sajátosságai különböző eredményességgel jellemezhető középiskolákban.
Elérhetőség: rusznak.anett@arts.unideb.hu
PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
Sávai-Átyin Regina Andrea vagyok, elsőéves ösztöndíjas PhD- hallgatója a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Programjának. 2022-ben végeztem a Debreceni Egyetemen folyó osztatlan tanárképzésben német nyelv és kultúra - történelem és állampolgári ismeretek tanáraként. A diplomaszerzést követően felvételt nyertem a doktori programba, ahol tagja vagyok a CHERD kutatócsoportnak, illetve a Central European Journal of Educational Research folyóirat szerkesztőségének. A kutatásaim a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségekkel küzdő tanulók eredményességének hátterében álló szereplőkre és tényezőkre fókuszálnak, különös tekintettel az interprofesszionális kooperációra és a pedagógusi eszköztárra.
Elérhetőség: atyin.regina@arts.unideb.hu
PhD jelölt - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program, tanársegéd - DE, Média- és Könyvtártudományi Intézet, Könyvtár- és Információtudományi Tanszék
A Debreceni Egyetem Nevelés-és Művelődéstudományi Doktori Programjának doktorandusza vagyok 2020 óta. Tanulmányaimat a Debreceni Egyetemen végeztem német nyelv és kultúra-, könyvtárostanár szakon. Már egyetemi éveim alatt elkezdtem a kutatói munkát; olvasáskutatással, digitális kompenteciával foglalkoztam, melyet a DETEP és Fiatal kutatói ösztöndíjprogramok is támogattak. S későbbi kutatásaimban a pedagógusok digitális írástudása, IKT-használata jutott kulcsszerephez. Jelenlegi fő kutatási területem ismét olvasáskutatás területeire vezetett el, fő kutatási kérdésem, hogyan tudnak a közkönyvtárak és a könyves influenszerek az olvasávé nevelés érdekében együttmáködni.
Elérhetőség: szabo.dora@arts.unideb.hu LinkedIn Scopus
Földrajz és ének-zene szakos tanárként és tájvédő geográfusként végzett. A Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetének adjunktusa és témavezető a DE Humán Tudományok Doktori Iskola Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjában. Kutatásait a zenepedagógia területén végzi, azt vizsgálva, hogy a zenetanulás hogyan befolyásolja a tanulók hatékonyságát, eredményességét, illetve hogyan függ mindez a diákok szocio-ökonómiai hátterétől. Jelenleg olyan intézményeket kutat, amelyek sikeresek a zenetanulás és a tehetséggondozás területén a hátrányos helyzetű tanulók körében.
Elérhetőség: szucs.timea@arts.unideb.hu Scopus
egyetemi adjunktus, Sapientia Erdélyi Magyar Tudományegyetem, Tanárképző Intézet
Felsőfokú tanulmányait Rómában, a Pontificia Università Gregoriana teológiai majd filozófiai szakán, végezte. Az alkalmazott filozófiai mesterképzési tanulmányait követően doktori tanulmányokat folytatott. A filozófiai doktori (PhD) fokozatát 2014-ben a kolozsvári Babeș-Bolyai Tudományegyetem Filozófiai Doktori Iskolájában; míg a neveléstudományi doktori (PhD) értekezését a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Iskolájában védte meg 2019-ben. 2017 óta a Sapientia EMTE Tanárképző Intézetének az adjunktusa, míg 2022 óta az Intézet keretén belül működő PedPsi Kutatóközpont igazgatója. A neveléstudományi jellegű kutatási témái a közoktatás (középiskolaválasztás, felekezeti oktatás) területére fókuszálnak.
Elérhetőség: todorimre@uni.sapientia.ro
PhD hallgató - Debreceni Egyetem, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Program
2023 őszétől a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Program PhD-hallgatója vagyok. Tanulmányaimat a Partiumi Keresztény Egyetemen végeztem alapképzésen Angol Nyelv és Irodalom – Német Nyelv és Irodalom szakon, mesterképzésen Fordító-tolmács szakon. Témavezetőmmel, Prof. Dr. Pusztai Gabriellával a partiumi fiatalok jövőképe és az azt befolyásoló tényezők témakörben kutatunk, ezen belül a romániai magyar kisebbség oktatási helyzetével is foglalkozunk. A CHERD kutatócsoport tagjaként követhetem kollégáim munkásságát, és a CEJER szerkesztőségében is tevékenykedem.
Elérhetőség: LinkedIn