MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoport tagjai

Alter Emese

2020-ban végeztem pszichológia szakon a Szegedi Tudományegyetemen, majd ugyanezen év őszén kezdtem meg ösztöndíjas hallhatóként PhD tanulmányaimat a Debreceni Egyetem Humán Tudományok Doktori Iskolájának Nevelés- és Művelődéstudományi doktori programjában Dr. Bocsi Veronika témavezetésével. Doktori tanulmányaim kezdete óta tagja vagyok a CHERD kutatócsoportnak, valamint a CEJER szerkesztőségének. Kutatásom fókuszában a hazai STEM (science, technology, engineering, mathematics) felsőoktatás áll, különös tekintettel a szakok rekrutációs jellemzőire és a nemi különbségekre.

Csók Cintia

Csók Cintia vagyok, a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Program ösztöndíjas PhD-hallgatója. A Debreceni Egyetemen szereztem szociálpedagógia BA alapdiplomát, valamint neveléstudomány MA mesteroklevelet. Kétszer értem el első helyezést az Országos Tudományos Diákköri Konferencián. Továbbá több alkalommal voltam részese fejlesztést és társadalmi innovációt célzó projekteknek. 2019-ben elnyertem a Pro Scientia Aranyérmet, az OTDT által alapított legrangosabb hallgatói kitüntetést. Az Új Nemzeti Kiválóság Pályázat keretein belül kezdtem el foglalkozni a szociális és pedagógiai segítő pályák sajátosságaival. Kutatásaim az iskolai segítő szakemberekre fókuszálnak, akik katalizátorai lehetnek a család és iskola kapcsolatát érintő folyamatoknak.

Demeter-Karászi Zsuzsanna

Demeter-Karászi Zsuzsanna vagyok, a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjának PhD hallgatója. Tanulmányaimat Nagyváradon a Partiumi Keresztény Egyetemen végeztem angol-magyar alapképzésen, majd ezt követően Többnyelvűség és multikulturalitás mesterképzésen. Tanulmányaim során meghatározó szerepet töltött be a Svájcban eltöltött fél év, a fribourgi egyetemen (University of Fribourg). A doktori programnak köszönhetően a CHERD kutatócsoport aktív tagja, valamint a Central European Journal of Educational Research folyóirat felelős szerkesztője vagyok. Kutatási témám az egyházi és állami felsőoktatási intézmények, valamint azok hallgatóinak szektorközi összehasonlítása.

Fazekas Elek

Godó Katalin

Godó Katalin, pedagógus, mentálhigiénés szakember. 2013 óta a Wáli István Református Cigány Szakkollégium hallgatója. Jelenleg harmadéves PhD hallgató a Debreceni Egyetem Neveléstudományi Doktori Programjában. Tagja a CHERD (The Center for Higher Education Research and Development) kutatócsoportnak, ahol tudományos munkát végez. Továbbá a CEJER online folyóirat (Central European Journal of Educational Research) szerkesztőbizottságának munkatársa. Témája a mentorálás, azon belül is főként az általános iskolai mentorprogramokra fókuszál. Több mentorprogramban maga is részt vett mentorként és mentoráltként egyaránt. Témavezetője Dr. Ceglédi Tímea, a reziliencia kutatója a nevelésszociológiában, Gazsó Ferenc-emlékdíjas szociológus és a Debreceni Egyetem adjunktusa.

Hrabéczy Anett

Hrabéczy Anett 2019-ben végzett nevelétudomány mesterszakon, jelenleg PhD hallgató a Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programban. A Central European Journal of Educational Research (CEJER) és a Hungarian Educational Research Journal (HERJ) folyóiratok szerkesztőségének tagja, neveléstudomány mesterszakos tanulmányai óta tagja a CHERD-Hungary kutatócsoportnak. 2021-ben a Neurotech EU programhoz csatlakozva részt vesz a WP6 "Understanding societal challanges" alcsoportjának munkálataiban. Kutatási témája a sajátos nevelési igényű hallgatók helyzetével foglalkozik a felsőoktatás és a munkaerőpiaci elhelyezkedés területén. A mesterszakos tanulmányai alatt kezdett el foglalkozni ezzel a területtel, és a XXXIV. Országos Tudományos Diákköri Konferencián I. helyezést ért el a témában írt dolgozatával. 2020-ban az Új Nemzeti Kiválóság Program ösztöndíja keretében a fogyatékossággal élő diplomások körében végzett kutatást. Témavezetője Prof. Dr. Pusztai Gabriella.

Kerékgyártó Zsolt

Kerékgyártó Zsolt vagyok, a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Program ösztöndíjas PhD-hallgatója és új tagja a CHERD kutatócsoportnak. A tanulmányaim 2009-ben kezdtem el az anglisztika BA szakkal, majd később, 2020-ban, folytattam az amerkanisztika MA-t. Közben a Nemzeti Közszolgálati Egyetemről is szereztem egy nemzetközi igazgatás alapszakos diplomát levelező szakon. Jelenlegi kutatási területem a közszolgálati egyetemi hallgatókat érinti, de jelent meg biztonságpolitikai témában is munkám. Ezen kívül érdekelnek a felsőoktatási intézmények management szemléletű vezetési stratégiái is. 

Mándoki Réka

Mándoki Réka vagyok, a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Program első éves ösztöndíjas PhD-hallgatója. A Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Karán szereztem meg 2020-ban óvodapedagógus alapdiplomámat, majd 2022-ben végeztem a szociálpedagógia mesterképzésen. Hamar felkeltette érdeklődésem a tudományos világ, így már alapszakosként is tagja voltam a DETEP-nek. 2018-ban Makovecz ösztöndíjjal kint töltöttem fél évet a Partiumi Keresztény Egyetemen. 2019-ben elnyertem a Pro Regione díjat, 2021-ben pedig a 35. OTDK-n második helyezést értem el. Kutatási témám az óvodai idegen nyelv és családi háttér összefüggésének vizsgálata hátrányos helyzetű térségekben.

Miklódi-Simon Zsófia

Miklódi-Simon Zsófia vagyok, ösztöndíjas PhD hallgató a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Humán Tudományok Doktori Iskola, Neveléstudományi Doktori Programjában. Mester oklevelemet 2023-ban szereztem a Debreceni Egyetem Neveléstudományi mesterképzésén, ahol már a képzés kezdetétől tagja voltam a Debreceni Egyetem Tehetséggondozó Programjának és a CHERD (The Center for Higher Education Research and Development) kutatócsoportnak. Kutatói munkámat már ebben az időszakban elkezdtem, művészeti nevelés és szabadidős tevékenységek kapcsolatáról, amelynek eredményeit 2022-ben kutató társaimmal volt lehetőségünk bemutatni az Országos Neveléstudományi Konferencián. Disszertációmban a nevelőcsaládokban élő gyermekek szabadidős tevékenységeinek hatását vizsgálom a nevelésbe vett gyermekek tanulmányi eredményességére, mely kutatás témavezetője Dr. Szűcs Tímea.

Rusznák Anett

Rusznák Anett vagyok, a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Program ösztöndíjas PhD-hallgatója. 2020-ban a Debreceni Református Hittudományi Egyetemen végeztem tanító szakon, majd 2022-ben a Debreceni Egyetem Neveléstudomány mester képzésén szereztem oklevelet. Neveléstudomány mesterszakos tanulmányaim óta tagja vagyok a CHERD-Hungary kutatócsoportnak. 2020-tól tagja voltam a DETEP-nek. 2021-ben elnyertem a Pro Regione díjat, illetve a Nemzeti Felsőoktatási Program ösztöndíja keretében a szülő és az iskola kapcsolatának vizsgálata körében végeztem kutatást. Kutatási témám a szülői elköteleződés sajátosságai különböző eredményességgel jellemezhető középiskolákban.

Sávai-Átyin Regina

Sávai-Átyin Regina Andrea vagyok, elsőéves ösztöndíjas PhD- hallgatója a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Programjának. 2022-ben végeztem a Debreceni Egyetemen folyó osztatlan tanárképzésben német nyelv és kultúra - történelem és állampolgári ismeretek tanáraként. A diplomaszerzést követően felvételt nyertem a doktori programba, ahol tagja vagyok a CHERD kutatócsoportnak, illetve a Central European Journal of Educational Research folyóirat szerkesztőségének. A kutatásaim a beilleszkedési, tanulási és magatartási nehézségekkel küzdő tanulók eredményességének hátterében álló szereplőkre és tényezőkre fókuszálnak, különös tekintettel az interprofesszionális kooperációra és a pedagógusi eszköztárra.

Szabó Dóra

A Debreceni Egyetem Nevelés-és Művelődéstudományi Doktori Programjának doktorandusza vagyok 2020 szeptemere óta. Tanulmányaimat a Debreceni Egyetemen végeztem német nyelv és kultúra-, könyvtárostanár szakon. Már egyetemi éveim alatt elkezdtem a kutatói munkát; olvasáskutatással, digitális kompenteciával foglalkoztam, melyet a DETEP és Fiatal kutatói ösztöndíjprogramok is támogattak. S később a pedagógusok digitális írástudása, IKT-használata jutott kulcsszerephez. Kutatási területem a leendő tanárokra és digitális hozzáállásukra összpontosít. Fő kérdésem, hogyan hatnak az álhírek és az influenszerek a jövő tanáraira, valamint hogyan tudják ezeket a tartalmakat az oktatásban megjeleníteni. Ezen kívül érdekel az oktatási véleményvezérek motivációja és eredményeik. Témavezetőm Bujdosóné Dr. Dani Erzsébet.

Dr. Szűcs Tímea

Földrajz és ének-zene szakos tanárként és tájvédő geográfusként végzett. A Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetének adjunktusa és témavezető a DE Humán Tudományok Doktori Iskola Nevelés- és Művelődéstudományi Doktori Programjában. Kutatásait a zenepedagógia területén végzi, azt vizsgálva, hogy a zenetanulás hogyan befolyásolja a tanulók hatékonyságát, eredményességét, illetve hogyan függ mindez a diákok szocio-ökonómiai hátterétől. Jelenleg olyan intézményeket kutat, amelyek sikeresek a zenetanulás és a tehetséggondozás területén a hátrányos helyzetű tanulók körében.

Vincze Zsófia

2023 őszétől a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Humán Tudományok Doktori Iskola Neveléstudományi Doktori Program PhD-hallgatója vagyok. Tanulmányaimat a Partiumi Keresztény Egyetemen végeztem alapképzésen Angol Nyelv és Irodalom – Német Nyelv és Irodalom szakon, mesterképzésen Fordító-tolmács szakon. Témavezetőmmel, Prof. Dr. Pusztai Gabriellával a partiumi fiatalok jövőképe és az azt befolyásoló tényezők témakörben kutatunk, ezen belül a romániai magyar kisebbség oktatási helyzetével is foglalkozunk. A CHERD kutatócsoport tagjaként követhetem kollégáim munkásságát, és a CEJER szerkesztőségében is tevékenykedem. //(- ez jelenleg nem igaz,de azt mondták, tag vagyok)

Legutóbbi frissítés: 2024. 01. 29. 13:56