Hírek - MTA-DE-CSAládok és TanárOK Kooperációja Kutatócsoport

MTA-DE-CSATOKK eredmények Philadelphiában📊🇺🇸

A kutatócsoportunk munkája a mai napon bemutatásra került Philadelphiaban, a 21st International Roundtable on School, Family, and Community Partnerships, INET konferencián.

A kutatócsoportunkat Megumi Hine képviselte a helyszínen, aki ismertette az MTA-DE-CSATOKK legfrissebb eredményeit. A konferencián két európai ország vett részt, Írország és Magyarország. 🇭🇺A következő országok vettek részt a konferencián: Brazília, Kanada, Chile, Kína, Kolumbia és Mexikó és Amerikai Egyesült Államok. 🌎

Köszönjük a lehetőséget Joyce Epstein kutatónak!

Az előadás címe: Effects of Family-School-Community Partnership Policies on Parental Involvement in Three Central and Eastern European Countries

(Megumi Hine, Johns Hopkins University, for Gabriella Pusztai, Katinka Bacskai, Tímea Ceglédi, Zsófia Kocsis, University of Debrecen, Hungary)

kép


Folyamatosan zajlik az általunk tervezett társasjáték tesztelése🎲 Kocsis Zsófia a társasjáték tervező munkacsoport vezetője az egyik partneriskolánkban tesztelte a játékot. Köszönjük szépen a lehetőséget az iskolának, és köszönjük a pedagógusok részvételét, aktivitását.

kép


Megszervezésre került az eső Nevtud. filmklub a szülői bevonódás témájában, az Instant család című filmet néztük meg, és dolgoztuk fel kreatív feladatokkal.

kép


Kutatócsoportunk tagja, Dr. Hornyák Ágnes kutatótanár az EDUCATIONAL LEADERSHIP NETWORK EUROPE (ELNE) nemzetközi webináriumán szerepelt a tegnapi nap folyamán

Előadásának címe: The importance of teacher motivational factors in the development of educational innovations and retention in the teaching profession.

Gratulálunk az előadáshoz!

kép


Tesztelések alatt a saját fejlesztésű társasjátékunk.

társas

Megjelent a CEJER folyóirat legújabb száma, amelyet a kutatócsoportunk pillérvezetője, Bacskai Katinka és Imre Nóra szerkesztett. 

A tematikus száma címe: New Approaches to Family-School Partnership. A tematikus számban több kutatónk munkája is olvasható!

Egyaránt gratulálunk a szerkesztőknek és a szerzőknek!


A kutatásunkhoz kapcsolódó projektmunkában résztvevő hallgatók beszámolói hangzottak el a Nevelésszociológia kurzusunk keretében.

Köszönjük és gratulálunk a hallgatók munkáihoz!


A Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából az MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoport tudományos szimpóziumot szervez "Kutatás és fejlesztés a közoktatásban. A család-iskola partnerség mint az eredményesség kiaknázatlan erőforrása" címmel.

Időpont: 10:00-12:00
Helyszín: DAB Székház és online tér

Program:

Köszöntőt mond: Prof. Dr. Páles Zsolt 

Prof. Dr. Hunyady György: A közoktatási kutatások fontossága
Prof. Dr. Pusztai Gabriella: Nyitott kérdések és módszertani lehetőségek a szülői részvétel kutatásában
Dr. Bacskai Katinka: Területi egyenlőtlenség a család-iskola kapcsolattartásban
Dr. Ceglédi Tímea: Hátrányból induló szülői bevonódás nemzetközi tükörben. A hátrányos helyzetű és roma családok kapcsolata az oktatással
Csók Cintia: Pedagógusok és pedagógusokat segítő szakemberek a család-iskola partnerségben

Az előadások alapját képező kutatást a MTA-DE-Családok és Tanárok Kooperációja Kutatócsoport hajtotta végre és a Magyar Tudományos Akadémia Közoktatás-fejlesztési Kutatási Programja támogatta. Az elemzés a Bolyai János Kutatási Ösztöndíj,
továbbá a Kulturális és Innovációs Minisztérium ÚNKP-23-5 kódszámú Új Nemzeti Kiválóság Programjának a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alapból finanszírozott szakmai támogatásával készült.

 

ea

ea2

 


Kutatásunk vezetője, Prof. Dr. Pusztai Gabriella "Effects of Family-School-Community Partnership Policies on Parental Involvement in Three Central and Eastern European" címmel tartott előadást a 4. Barcelona Conference on Education nemzetközi konferencián az online térben. Előadásához gratulálunk!


Öttagú csapatunk képviselte a CHERD - Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Program-ot az ATEE Annual Conference 2023 - TEACHER EDUCATION ON THE MOVE nemzetközi konferencián. Az augusztus 27-én rendezett workshopokon a tanárképzés különféle aspektusait vitathatták meg a résztvevők.

Fekete Dorottya, Fekete Emese Kincső, Pető Vanda és Bodnár Dániel gyakornokok, valamint Ceglédi Tímea kutatómentor és a Gyakornoki Program koordinátora a "The Role of NGOs and their Potential in Supporting Initial Teacher Education" elnevezésű workshopon vettek részt. A találkozón a nem állami finanszírozású, tanárképzéssel foglalkozó, hazai és nemzetközi szervezetek, kezdeményezések kerültek reflektorfénybe.

Gyakornokaink és koordinátorunk kiemelkedő előadást mutattak be a többi résztvevőnek a Gyakornoki Programról, mely így megtette első lépését a nemzetközi porondon. Szó esett a Program történetéről, elméleti hátteréről, tevékenységéről és jövőjéről is. A rendezvényen hasonló kezdeményezések képviselőivel is felvettük a kapcsolatot, hogy kibővíthessük a Program határait Debrecenen, illetve az ország határain kívülre is.


A kutatócsoportunk négy tagja részt vett az ECER 2023 konferencián, Skóciában. A szerdai napon előadást tartottak a szülői bevonódás témájában.

A Parents' Involvement in Schools and Communities szekcióban Szabó Dóra és Kocsis Zsófia tartott előadást, „Won’t be Enough to Invite Parents to School Events” – Characteristics of Parental Involvement in Hungary címmel. A szekció vezetője Kocsis Zsófia volt.

Pusztai Gabriella, Demeter-Karászi Zsuzsanna és Maior Enikő képviselték szerzőtársaikat, Major Enikőt és Puskás Marcellt a Communities, Families and Schooling in Educational Research szekcióban. Előadásuk címe: Comparing the Parent-School Cooperation of Public and Non-governmental Schools

A szekciók iránt sok érdeklődő volt, gratulálunk az előadásokhoz és a kutatócsoport képviseletéhez!


Szerzőtársait képviselve tartotta meg előadását Bacskai Katinka, Budapesten a Magyarországi Református Egyház Doktorok Kollégiuma rendezvényen.

Pusztai Gabriella, Demeter-Karászi Zsuzsanna és Bacskai Katinka előadásának a címe: Iskola vagy közösség? A szülők és az iskola kapcsolata egyházi iskolákban a világ körül


Külföldi doktoranduszunk és junior kutatónk elnyerte a legjobb prezentációs díjat a 6th International Conference on Future Education 2023 konferencián!

Az előadásának címe: PARENTAL INVOLVEMENT IN SUPPORTING ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI) AS A FUTURE EDUCATION TOOL FOR AUTISM SPECTRUM DISORDER (ASD)


Kutatóink eredményesen szerepeltek a 6th International Conference on Future Education 2023 konferencián!


Kutatóink részt vettek a HEAd (9th International Conference on Higher Education Advances) konferencián Valenciában, Spanyolországban.

Az alábbi előadások kerültek megtartásra:

Klára Kovács, Beáta Dobay, Szabolcs Halasi, Tamás Pinczés: Job Demands and Resources in the Work of University Teachers in Central and Eastern Europe

Anett Hrabéczy, Gabriella Pusztai: Embeddedness of students with special educational needs in higher education

Dr. Nagy-Kovács Klára továbbá szekcióvezető volt az Innovative Learning and Teaching Experience című szekcióban.


Műhelykonferenciánkról sajtóbeszámoló elérhető a dehír oldalán!


 



Kutatócsoportunk vezetője, Prof.Dr. Pusztai Gabriella ismertette kutatásunkat a krakkói Jesuit University Ignatianum-on.

 


A kutatócsoportunk vezetősége ma délután plenáris előadást tart a Krízishelyzetek hatása és kihívásai az oktatásban című nemzetközi tudományos konferencián, amelyet a II. Rákóczi Ferenc Kárpátaljai Magyar Főiskola Pedagógia, Pszichológia, Tanító, Óvodapedagógia, Oktatás- és Intézményvezetés Tanszék rendez 2023. március 30–31-én.

A plenáris előadás címe: Pedagógusok szülői elköteleződést erősítő képességének fejlesztése Előadók: Prof. Dr. Pusztai Gabriella egyetemi tanár, Dr. Bacskai Katinka egyetemi adjunktus, Dr. Ceglédi Tímea egyetemi adjunktus, Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet, Magyarország


Kutatócsoportunk tagja, kutatótanárunk Dorogi Alexandra meghívott előadóként részt vett 2023.03.20-án az Innovatív Képzéstámogató Központ által szervezett Rugalmas tanulási utak szakmai napon.

Előadásának címe: A családi háttér és az eredményességre gyakorolt hatás a magyarországi szakképzésben, prezentációjában hangsúlyozta a szülői bevonódás jelentőségét.

Az IKK által a Don Bosco Oratóriumban (Budapest) megrendezett szakmai napon a szakképzésben oktató tanárkollégák voltak elsősorban jelen.


Az MTA Nevelésszociológiai Albizottság meghívására bemutattuk kutatásunkat egy online eseményen.

Kutatásunk vezetője, Prof. Dr. Pusztai Gabriella ismertette a kutatásunk előzményeit, alapjait, céljait, kutatócsoportunk tagjait, partneriskoláinkat.

Pillérvezetőink, Dr. Bacskai Katinka és Dr. Ceglédi Tímea ezután a kutatás során végzett systematic review-t és problémafeltáró interjúkat mutatta be.

Ezen kívül szó esett még a szülői interjúkról, a jó gyakorlatokról. Összegyűjtöttük eddigi eredményeinket, valamint megosztottuk a kutatás folytatásának tervezetét is.

 


Kutatócsoportunk két alkalommal időmenedzsment tréningen vett részt, melyet Szilágyi Eszter vendégelőadó tartott.


Szeretettel várunk minden érdeklődőt 2023.02.21-én (kedd) 16:00-tól az online formában megrendezendő Kutatói estre, amelyen a kutatócsoport tagjai fognak egy előadást tartani.

Az előadás témája "A Grounded Theory kvalitatív kutatási paradigma. Módszertani betekintés a reziliens pedagógusok interjús kutatásának folyamatába".

Előadók: Ceglédi Tímea, Csók Cintia, Fekete Emese Kincső, Balogh Jenifer, Mándoki Réka


Az utóbbi hetekben kutatócsoportunk tagjai ellátogattak partnerintézményeinkbe

  • Szerencsi Sz.C. Tokaji Ferenc Technikum, Szakgimnázium és Gimnáziumba, 
  • Mátészalkai Szakképzési Centrum Kállay Rudolf Szakképző Iskolába,
  • Szent István Gimnáziumba,

ahol a tanszékünk alapképzéses szakjáról, a pedagógiáról tartottak felvételi tájékoztatót, valamint játékos órákat.



Szülői bevonódással kapcsolatos témák a Nevelésszociológia kurzuson.

Kutatócsoportunk tagjai rendszeresen tartottak előadást a Debreceni Egyetem Nevelésszociológia kurzusán. A kurzus keretein belül számos témával megismerkedhetnek a tanárszakos hallgatók, s megtapasztalhatták a szülői bevonódás fontosságát. Az előadások során arra törekedtünk, hogy a hallgatók olyan ismeretekkel gazdagodjanak a szülői részvétel tekintetében, amelyeket a későbbi hivatásuk során is hasznosítani tudnak.

Rusznák Anett és Mándoki Réka a szülői bevonódás kérdéskörét mutatták be nemzetközi és hazai kutatások alapján.

Lehet, hogy egy kép erről: 2 ember, álló emberek és , szöveg, amely így szól: „Mi jut eszébe Önnek a szülői bevonódás szó hallatán?”

Lehet, hogy egy kép erről: 1 személy és , szöveg, amely így szól: „SzülÅi bevonódás Borgonovi szülői bevonódás. különböztet a PISA felmérés kết szülõi bevonódási & formát Mott (2012): -Iskolai: meg: iskolai, illetve otthoni fogadóóra szülÅi értekezlet iskolai rendezvényeken való részvétel Outhoni: iskolai tanulmányokhoz kapcsolódó segitségnyújtás nem az iskolához kötödő közös programok, tevékenységek szülők tanuláshoz és iskolához köthető attitüdjei”

Győri Krisztina a digitális nevelésről tartott előadást, s rávilágított arra, hogy a szülők gyakran a pedagógusoktól várnak segítséget ebben a témában.


A kutatócsoport tagjai számos előadást tartanak a pécsi XXII. Országos Neveléstudományi Konferencián.

"Az iskolai és a családon belüli szülői részvételt befolyásoló tényezők. Egy országos reprezentatív vizsgálat eredményei." című szimpózium

(Szimpóziumvezető: Pusztai Gabriell, Opponens: Imre Anna)

  • Bocsi Veronika: Tanulók otthoni tevékenysége a szülők iskolai végzettségének függvényében
  • Pusztai Gabriella – Fényes Hajnalka – Róbert Péter: Az iskolafenntartó szektor és a szülői bevonódás összefüggései
  • Hrabéczy Anett – Bacskai Katinka – Ceglédi Tímea: A társadalmi tőke mint kompenzáló tényező hatása a tanulási problémával élő diákok eredményességére
  • Győri Krisztina: „Már megint telefonozol?” A szülők szerepe gyermekük digitális nevelésében

"Egyház és oktatás. Egyházi köz- és felsőoktatási intézmények szereplőinek viszonyulásai" című szimpózium

(Szimpóziumvezető: Morvai Laura, Opponens: Kozma Tamás)

  • Major Enikő – Bacskai Katinka – Engler Ágnes: Nevelői munka során megvalósuló értékpreferenciák az állami és egyházi szektorban
  • Rusznák Anett – Kocsis Zsófia: A szülői bevonódás jellemzői az állami és egyházi szektorban
  • Morvai Laura: Szülői bevonódás hatása a kompetenciamérési eredményességre és a tovabbtanulásra az érettségit adó intézményekben szektorközi összehasonlításban
  • Demeter-Karászi Zsuzsanna: Intézményi kultúra szektorközi összehasonlításban

"A problémáktól a megoldásokig. Szülői bevonódás pedagógus szemmel" című szümpózium

(Szimpóziumvezető: Ceglédi Tímea, Opponens: Kállai Gabriella)

  • Ceglédi Tímea – Fekete Emese: Pedagógusok reflektív probléma- és szerepértelmezése a szülői bevonódás támogatásában
  • Csonka Éva – Lánczi Viktória: A család és az iskola társadalmi távolsága a pedagógusok szemszögéből
  • Hegedűs Gabriella – Major Enikő: Megvalósuló jó gyakorlatok a szülők-pedagógusok-tanulók kapcsolattartásában
  • Bacskai Katinka – Dan Beáta – Kovács Karolina Eszter: A családok helye és szerepe a romániai magyar speciális oktatás nevelési gyakorlataiban

"Konfliktusok és harmónia. A család és iskola kapcsolatának aspektusai szisztematikus szakirodalomelemzések tükrében" című szimpózium

(Szimpóziumvezető: Bacskai Katinka, Opponens: Fehérvári Anikó)

  • Ceglédi Tímea – Pallay Katalin – Hegedűs Gabriella – Orgován Vivien – Balogh Jenifer: Mit (nem) tudunk a roma szülőkről? Egy szisztematikus szakirodalom-elemzés tanulságai nemzetközi perspektívából
  • Csók Cintia – Alter Emese – Bacskai Katinka – Dan Beáta – Pusztai Gabriella: A segítő szakemberek szülői bevonódásban betöltött szerepe. Egy szisztematikus szakirodalom-áttekintés eredményei
  • Polgáriné Szilágyi Edit – Major Enikő – Bencze Ádám – Csonka Éva – Demeter- Karászi Zsuzsanna: A szülői bevonódás szektorközi összehasonlítása a nemzetközi gyakorlatban
  • Győri Krisztina – Lajos Panna – Szabó Dóra: Szülői bevonódás a digitális nevelésben. Szisztematikus szakirodalomelemzés
  • Alter Emese – Fényes Hajnalka: Nemi különbségek a szülők bevonódásában gyermekük tanulmányi előmenetelébe, és a családszerkezet hatása. Egy szisztematikus szakirodalomfeldolgozás eredménye

"Szülői bevonódás a művészetek tükrében" című aszimpózium

(Szimpóziumvezető: Szűcs Tímea, Opponens: Bredács Alice)

  • Szűcs Tímea: Szülői bevonódás a művészetek területén
  • Váradi Judit: A szülő aktív bevonásának hatása és az otthoni közös zenei tevékenység motivációja a gyermek zenei nevelésére
  • Miklódi-Simon Zsófia: Gyermekkori fejlesztés rendhagyó módszerekkel, a képző-, tánc- és színházművészeti nevelés pozitív hatásai a szülői bevonódás segítségével
  • Kelemen Henrietta: A szülői odafigyelés, leginkább a bátorítás, támogatás szerepével

Lehet, hogy egy kép erről: 3 ember és álló emberek


"Sport és tudomány szociológus szemmel"

Pusztai Gabriella, a DE Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet igazgatója a konferencia zárszavában kiemelte: nagy lehetőség, hogy otthont adhatott az intézmény a nemzetközi konferenciának, mert így nemcsak a tapasztalt kutatók, hanem többen a fiatalabb doktoranduszok és a kutatásaikba bevont hallgatók közül is be tudták mutatni eredményeiket a nemzetközi tudományos közösség előtt.

- Az intézetünkben végzett kutatássorozat központi témája a hallgatók és tanulók fizikai aktivitásának és egészségmagatartásának formálódása, valamint ennek a tanulmányi karrierjükre gyakorolt hatása. Emellett több, nálunk megvédett doktori disszertáció foglalkozott a mindennapos testnevelés bevezetésének diákokra és tanárokra gyakorolt hatásával, és újabban, az MTA-DE-Családok és Tanárok Kooperációja Kutatócsoport keretében az iskolai sportolásba való szülői bekapcsolódás eredményességre gyakorolt hatását is vizsgálja a sportpedagógiai munkacsoport – ismertette az igazgató.

Bővebben: https://hirek.unideb.hu/sport-es-tudomany-szociologus-szemmel


The 9th Internetional Conference on Social Sciences 2022 konferencián vettek részt a kutatóink (Pándy Árpád, Bacskai Katinka, Ceglédi Tímea, Pusztai Gabriella). A nemzetközi konferencián Pándy Árpád képviselte az MTA-DE-CSATOKK Kutatócsoportot. Az előadásuk címe: Analyzing interview transcripts using sentiment analysis and topic models.

Lehet, hogy egy kép erről: ‎1 személy és ‎, szöveg, amely így szól: „‎TIKM ស THE 9TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES 2022 (ICOSS LOSS "Transforming the Approach: Achieving Sustainable Development with No One Left Behind" 15th 16th September 2022 Virtual Conference Analyzing interview transcripts using sentiment analysis and topic models The research which this presentation based has been E-Parent-Teacher Cooperation Research Group and ththe Resear rch Development Hungarian ۔y Sciences. This research was supported János Bolyai Research Scholarship the Hungarian Academy Sciences. bythe‎”‎‎


Dr. Ceglédi Tímea, a Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet adjunktusa, valamint a Magyar Tudományos Akadémia Debreceni Egyetem Családok és Tanárok Kooperációja Kutatócsoport pillérvezetője 2022-ben elnyerte a Magyar Tudományos Akadémia teljesítményközpontú, magas presztízsű országos ösztöndíját, a Bolyai János Kutatási Ösztöndíjat. Az ünnepélyes díjátadóra szeptember 15-én került sor az MTA Bolyai-nap keretében. Az eseményről készült videófelvétel az alábbi linken tekinthető meg: https://youtu.be/79bc8E4cgCA


Demeter-Karászi Zsuzsanna és Kocsis Zsófia képviselték az egyik munkacsoportunkat a Teacher Training in Europe, Challenges, Problems and Solutions nemzetközi konferencián.
Előadásukban a szülők iskolai önkéntes tevékenységéről beszéltek.


A kutatócsoport vezetője, Prof. Dr. Pusztai Gabriella plenáris előadóként vett részt az 5. International Conference on Future Education (2022) nemzetközi konferencián. 

Az előadás címe: "A Hidden Factor Supporting Value Added Parenting"

 Nem érhető el leírás a fényképhez.

 A konferencián kutatócsoportunk tagjai is szerepeltek:

  • Kocsis Zsófia: The Impact of Parent Volunteering in School
  • Csók Cintia: School Support Professionals as Educational Partners
  • Ceglédi Tímea: Roma Parents’ Voice: Parental Involvement and Resilient Academic Career
  • Bacskai Katinka: School and Family in the Central European Region During the 2020 Covid Lockdown

Kutatócsoportunk tagjai elnyerték az "Overall Best Presenters for FOE 2022" előadói díját. Gratulálunk Pusztai Gabriella Professzor Asszonynak, Kocsis Zsófiának és Balogh Jenifernek!


Kutatóink (Dr. Ceglédi Tímea, Dr. Bacskai Katinka és Kocsis Zsófia) május 11. és 13. között részt vettek az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program mátrafüredi workshopján. A program során számos új és előremutató szakmai ismeretre tettek szert.

Kutatócsoportunk tagja, Dr. Bacskai Katinka is műhelymunka foglalkozást tartott, a szisztematikus szakirodalmi összefoglaló készítésével kapcsolatban osztotta meg kutatócsoportunk tapasztalatait. A workshopon 19 kutatócsoport vezetői és tagjai vettek részt az ország minden tájáról. A rövid ismertetőt hatékony és jó hangulatú megbeszélés követte.


Bemutatkozó konferencia keretében tartottuk meg nyitórendezvényünket pénteken a programban résztvevő partnerintézmények képviselőivel közösen. Mindenkinek köszönjük a részvételt!

Az eseményről a sajtó képviselői is írtak, melyeket az alábbi linket olvashatunk:

Debreceni Egyetem Sajtóiroda

Dehír


Elindult a CHERD - Hungary Oktatáskutató Gyakornoki Program!

A Debreceni Egyetem Felsőoktatási Kutató és Fejlesztő Központja (CHERD-Hungary) Oktatáskutató Gyakornoki Programja 2021 szeptemberében indult tanárszakos hallgatók egyéni és csoportos részvételével.
A gyakornokok részt vehetnek a Kutatóközpont kutatásaiban, amelyek az iskola világának legaktuálisabb kérdéseiről szólnak. A gyakornokok saját kutatási témán dolgoznak, amelynek megvalósításához a Kutatóközpont segítséget nyújt. Minden gyakornok (vagy gyakornokcsoport) munkáját egy kutatómentor segíti. Lehetőségük van bekapcsolódni a kutatói megbeszélésekbe, ahol a saját választott téma aktuális kérdéseit is megvitatjuk inspiratív, kollegiális közegben.

Célunk, hogy működés közben mutassuk be a programot, így a jövőben számíthattok:

  • életképekre
  • különböző szórakoztató rovatokra
  • pályázat és konferencia felhívásokra
  • gyakornokokat bemutató rövid cikkekre
  • egyéb aktualitásokra.

Év végi összegzés

2021. szeptemberében kezdtük el a kutatást, miután kiderült, hogy a Debreceni Egyetem Nevelés- és Művelődéstudományi Intézetének kutatócsoportja is elnyerte az MTA Közoktatás-fejlesztési Kutatási Pályázatát.
Hónapok óta aktívan dolgozunk, kutatunk, amelynek eredményeit az alábbi ábrán összegeztünk.
10 seniorkutató, 6 kutatótanár, 21 juniorkutató, 16 gyakornok, 11 mesterszakos és 3 alapszakos hallgató vesz részt a kutatásban.
Az utóbbi hónapokban 3 megyében végeztünk interjús kutatást, összesen 30 általános iskolában és 14 középiskolában. Továbbá 6 határon túli intézménnyel is kapcsolatban állunk.
12 munkacsoport dolgozik azon, hogy a kutatás elméleti alapjait minél szélesebb körben feltárja. Legalább 600 tanulmányt vettek górcső alá.
A témával jelenleg 8 doktori disszertáció foglalkozik, de 4 szakdolgozat és további 7 TDK dolgozat készül az említett témában.
A következő félévben tovább folytatjuk a munkát, s tovább kutatunk a Pedagógusok szülői elköteleződést erősítő képességének fejlesztése témakörben.

 


Előadás a hátrányos helyzetű tanulók támogatása a szülők bevonásán keresztül cmmel a Szent Piroska Görögkatolikus Általános Iskolában

Doktori Programunk elsőéves ösztöndíjas doktorhallgatója, Balogh Jenifer előadást tartott a Szent Piroska Görögkatolikus Általános Iskolában egy tehetséges roma fiatalokat bemutató programsorozat keretében. Elsősorban roma szülőknek, nevelőszülőknek és gyerekeknek beszéltek sikeres életútjuk tapasztalatairól. A doktorandusz kutatásai során a hátrányos helyzetű szülők iskolai bevonásának lehetőségeivel foglalkozik az MTA-DE-CSATOKK kutatócsoport tagjaként.

  


A Magyar Tudományos Akadémia szervezésében került megrendedzésre a Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program 2021 Workshop október 26-28. között a Balatoni Limnológiai Intézetben

Kutatócsoportunkat a kutatás koordinátora, Kocsis Zsófia valamint az egyik kutatótanárunk, Dr. Szűcs Tímea képviselte.

A workshop első napján a kutatócsoportok egy-egy képviselője FameLab stílusban mutatta be a kutatócsoportját és a kutatási témájukat. A második napon számos vitaindító és hasznos előadáson vettünk részt. Csapó Benő a nemzetközi folyóiratokban való publikálás folyamatát segítő információforrásokról tartott előadást, míg Medgyes Péter és Wein Csizér Kata hasznos tanácsokat osztott meg a résztvevőkkel.

A kellemesen eltöltött ebédszünet után Vancsó Ödön és Csíkos Csaba a publikációs szokásokról, szabályokról és tapasztalatokról beszélt, kiemelt tekintettel a matematika didaktika területére. A matematikatanítás kutatások után Kárpáti Andrea előadásában a publikációs normák fejlődésével ismerkedtünk meg a művészeti nevelés területén. A szakmai előadásokat Molnár Gyöngyvér zárta, aki az akadémiai kutatási pályázatok értékrendjéről számolt be.

Tartalmas időt töltöttünk Tihanyban, köszönjük a lehetőséget és a szervezők munkáját!


A kutatócsoport megismerkededtt a Zotero hivatkozáskezelő szoftverrel, mely a szakirodalomfeldolgotást támogatja. 


Legutóbbi frissítés: 2024. 04. 16. 10:22